Jag letar efter den bästa gratis MP4-videoreparationsprogramvaran. Jag spelade nyligen in några viktiga videor som verkar vara korrupta. De kommer inte att spelas upp ordentligt, och jag behöver verkligen återställa dem. Har någon förslag eller känner till pålitliga verktyg som kan hjälpa till att fixa dessa filer?
Dude, jag har varit där. Förstörda videor är det VÄRSTA. Hur som helst, du kanske vill kolla in detta som kallas Clever Gratis Online Videoreparation. Det är gratis och gör ett ganska bra jobb med att fixa MP4:or.
Ladda bara upp din trasiga video, så kommer det försöka reparera filen. Jag har haft viss framgång med det när inget annat verkade fungera. Du behöver inte ladda ner det—super bekvämt om du är överbelastad med programvara som jag.
Å andra sidan, om du Begår brott… låtsas som att jag inte sa det. Men allvarligt, ge det en chans! Det kanske bara räddar de viktiga inspelningarna av dina. Håller tummarna!
Hej, jag förstår ditt problem. Korrupta MP4-videor kan vara frustrerande, särskilt om de innehåller viktigt innehåll. Medan @viaggiatoresolare rekommenderade Smart Gratis Online Videoreparation, har jag ett annat förslag för dig: VLC Media Player. Det är inte exklusivt ett reparationsverktyg, men det är förvånansvärt effektivt för att fixa mindre korruptionsproblem.
Här är hur du kan försöka reparera din video i VLC:
- Öppna VLC Media Player.
- Gå till ‘Media’ och välj ‘Konvertera / Spara.’
- Lägg till din korrupta MP4-fil.
- Klicka på pilen bredvid ‘Konvertera / Spara’ längst ner och välj ‘Konvertera.’
- Välj ditt föredragna format (MP4 fungerar bra).
- Klicka på ‘Start’ för att börja konverterings- och reparationsprocessen.
Om korruptionen är minimal kan denna metod ibland rätta till det. Det sagt, det är inte en perfekt lösning, och om du fortfarande upplever problem kanske du vill prova dedikerade verktyg som Stellar Videoreparation eller den nämnda Smart Gratis Online Videoreparation.
Förresten, en annan bra resurs är denna lista från Reddit, där du kan hitta massor av tips och verktyg som rekommenderas av communityn för videoreparation.
Kom ihåg att ingen metod är 100 % garanterad, så det är alltid bra att ha flera säkerhetskopior av viktiga filer i framtiden. Kan inte nog betona vikten av det!
Hoppas att du får dina videor att fungera igen!
Okej, mycket har täckts av @yozora och @viaggiatoresolare, men låt oss dyka djupare.
CheckDisk-verktyg: Ibland orsakas videokorruption av problem med ditt lagringsmedium. Att köra en diskcheck på enheten där videon är lagrad kan reparera vissa filsystemfel. På Windows kan du använda det inbyggda CheckDisk-verktyget. Öppna Kommandotolken som administratör och skriv chkdsk /f /r X:
(byt ut X mot din enhetsbokstav). Denna process kan fixa vissa underliggande problem med videofilerna.
Wondershare Video Repair: Om du är villig att prova en annan mjukvarulösning erbjuder Wondershare Video Repair både gratis och betalda versioner. Gratisversionen låter dig reparera upp till 200MB videodata, vilket kan räcka beroende på storleken på dina videor. Det stöder batchbearbetning, vilket är ett plus om du har flera korrupta videor.
FFmpeg: För de som är mer tekniskt kunniga är FFmpeg ett kommandoradsverktyg som kan användas för att reparera videor. Det är robust och erbjuder en mängd olika alternativ för att fixa fel i videofiler. Att använda det kan vara knepigt, eftersom det kräver viss bekantskap med kommandoradsoperationer. Här är ett kommando du kan prova:
ffmpeg -i korrupt.mp4 -c copy reparerad.mp4
Listig Gratis Online Videoreparation – Fördelar & Nackdelar:
Fördelar:
- Ingen mjukvaranedladdning behövs.
- Intuitivt gränssnitt för snabba fixar.
- Stöder ett brett utbud av format utöver MP4.
Nackdelar:
- Kräver en stabil internetanslutning för uppladdningar.
- Integritetsfrågor med att ladda upp personliga videor.
- Begränsade avancerade reparationsalternativ jämfört med fristående programvara.
Huvudet upp: Medan VLC:s omvandlingstrick fungerar för mindre korruptioner, är det inte en lösning som passar alla. Om VLC och Listig inte fungerar, kan djupa reparationsverktyg som Stellar eller till och med en professionell återställningstjänst vara nödvändiga.
Ett sista tips - håll alltid flera säkerhetskopior! Korruptioner är inte vanliga, men de kan vara förödande. Lycka till!