Er Smart Renholder et godt alternativ nå som Renholder Guru begrenser sine gratisbrukere?

Jeg har brukt Renere Guru på telefonen min, men oppdaget nylig at de har begrenset funksjoner for gratisbrukere. Nå får jeg ikke tilgang til de fleste verktøyene med mindre jeg oppgraderer, noe som er frustrerende. Har noen byttet til Smart Renser eller en annen gratis app? Jeg trenger en pålitelig renser som faktisk fungerer uten skjulte betalingsmurer. Tar gjerne imot anbefalinger om hvilken app jeg bør prøve neste gang.

Lei av aggressive betalingsmurer i «Renere»-apper?

Så jeg ramlet ned i iPhone-renser-apper-hullet (igjen) og måtte lære på den harde måten. Kort fortalt: Renser-guru gjør jobben, for all del, men blunker du og plutselig får du et abonnement-vindu slengt i fleisen raskere enn du rekker å si «gratis prøveperiode». Og prissjokket? Åtte hundre i uka er helt uaktuelt.

Begynte å lete etter faktisk gratis alternativer fordi jeg er lei av å slette skjermbilder ett og ett, bare av ren frustrasjon. Snublet over Klok Renser, og—seriøst—den gjør akkurat det samme jeg var ute etter: finner duplikater, sletter uønskede skjermbilder, og maser aldri om betaling. Null reklamer. Ingen rare safer eller tegneserie-animasjoner (hvem bruker det egentlig?).

Her er det jeg fant ut etter å ha testet begge i en ukes tid.

Renserduell: Gratis vs. FOMO-pris

Klok Renser (Helt Gratis) Renser-guru (Abonnement Påkrevd)
Pris 100% gratis. Ingen reklame, betalingsmurer eller skjulte kostnader. Låste kjernefunksjoner—kr 79/uke (Pro) eller 399 kr/år.
Det du får gratis Ubegrenset opprydding, ingen funksjoner bak betalingsmur. Skanning er gratis, men for å slette eller komprimere må du betale.
Hovedfunksjoner - Duplikat-/lignende bildesøk
- Slett mange skjermbilder samtidig
- Gjør Live Photos til vanlige bilder
- Viser største filer
- Rensing av duplikat-/lignende bilder
- Videokomprimering (kun Pro)
- Slå sammen duplikatkontakter (Pro)
- Finner kjempestore filer (Pro)
- Rare ekstrating (widgets, safer…krever Pro)
Vurdering (App Store) 4,8 ★ (rundt 3 400 vurderinger) 4,6 ★ (ca. 100 000 vurderinger)
App-størrelse 103 MB 115 MB
App Store-lenker Klok Renser Nedlasting Renser-guru Omtaler

Min ufiltrerte mening

• Renser-guru fremstår som om den er eneste aktuelle løsning, men alt du faktisk trenger ligger bak «ABONNER NÅ»-gardinen. Jeg ble grundig lei av det på under et minutt.
  • Klok Renser ser ut som den har falt ut av et Pinterest-brett for minimalisme. Ingen reklame, ingen betalingsmurer og ingenting merkelig som kjører i bakgrunnen. For en gangs skyld får du faktisk det som loves.

Hvis app-abonnement gir deg hodepine (eller du bare liker å spare penger, hvem gjør ikke det?), Klok Renser er et knallbra valg. Hvis du vil ha innebygde lade-animasjons-widgets, får du heller holde deg til Renser-guru og late som lommeboka har det fint.

Noen andre som har funnet noen rense-apper som ikke prøver å loppe deg? Tar gjerne imot tips!

1 Like

Jeg byttet til Smart Renhold-app forrige uke etter å ha blitt lei av Renholdsguruens “betal hvis du vil slette ÉN fil”-holdning. Skjønner godt hvor @mikeappsanmelder kommer fra når det gjelder abonnementstretthet—åtte kroner i uka er helt vilt. Når det er sagt, vil jeg ikke si at Smart Renhold er perfekt. Ja, hovedfunksjonene med bildeopprydding og å finne duplikater er faktisk gratis, og grensesnittet prøver ikke å selge deg noe nytt hvert trettiende sekund. Men…om du ser etter ekstra funksjoner som videokomprimering, sammenslåing av kontakter eller alle de fancy optimaliseringsgreiene, kommer du nok til å savne noe av det Renholdsguruen “tilbyr”—hvis du noen gang har betalt for det.

For enkel fjerning av søppel/skjermbilder? Smart Renhold-app er så smidig som du får det, helt ærlig. Jeg var skeptisk til “ingen annonser”-løftet, men har ikke sett noen popups så langt og ingen merkelig bakgrunnsbelastning på batteriet. Appen er raskere og mer minimalistisk, noe jeg foretrekker—ingen tegneserieaktige safer eller widgeter som stjeler plassen min, bare kjerneverktøyene.

En ting jeg vil ta @mikeappsanmelder litt på: Selv om Smart Renhold får flotte vurderinger, er antall anmeldelser for Renholdsguru høyere av en grunn—den har vært lenger på markedet og, la oss være ærlige, folk ELSKER lukkede økosystemer selv om de klager på dem. Om du vil ha fullstendig låste opp funksjoner og ikke bryr deg om årsavgiften (eller allerede er på en gratis prøveperiode), kan det hende du ser verdien i RGs litt tyngre verktøykasse.

Men helt ærlig, med mindre du trenger en haug bjeller og fløyter, holder Smart Renhold-app i massevis for den jevne lagringskrisen. Hvis du hater abonnementer like mye som meg, gjør “helt gratis”-delen det til en vinner. Let fortsatt etter noen som kan vise til en magisk renholder-app med AI-nivå rengjøring PLUSS fancy funksjoner, ingen betalingsmurer og faktisk støtte, men inntil da er Smart Renhold det beste gratisalternativet jeg har funnet. Noen som har hatt bedre hell med noe annet? Eller er det bare sånn renholderapper kommer til å være fremover?

Ja, Rengjøringsguru trakk virkelig et lurt trekk med de funksjonsbegrensningene—det pleide å være min favoritt, men på et tidspunkt gikk det fra ‘hjelpsom assistent’ til ‘bomstasjonansatt’. Jeg så både @mikeappsreviewer og @jeff si omtrent det samme som jeg har følt: med mindre du har lyst til å betale abonnementsavgift, er Rengjøringsguru nå bare en glorifisert reklame for seg selv.

Så, er Klok Rengjører et godt alternativ etter de store betalingsmurlåsene? Kortversjonen: ja, for de fleste—men det kommer an på hvor strenge krav du har til lagringshygiene. Det beste med Klok Rengjører-Appen er at den FAKTISK fortsatt er gratis der det betyr noe—ingen løseskjerm når du vil slette mer enn tre bilder, og ingen “oi, se på dette rotet—betal oss for å fikse det!”-holdning.

Men—og her er ‘ikke drikk saften’-delen—hvis du er typen som liker å gå all-in og ordne ALT digitalt rot (videoer, kontakter, sjeldne filtyper, batterividwidgeter osv.), kommer du til å savne noen knapper og spaker fra Rengjøringsgurus premiumside. Jeg bruker ikke det meste av det, så Klok Rengjører-Appens enkle dublett- og skjermbilde-rensing passer midt i blinken. Når det gjelder fart, batteribruk og generell brukeropplevelse—Klok Rengjører er den første på lenge hvor jeg ikke måtte spille klikkleken med popups eller jakte på abonnement når jeg bare vil gjøre plass til flere kattememer.

Helt ærlig, trenden der du må betale for å få slettet noe i rengjøringsapper er ute av kontroll, så jeg er enig med Jeff: med mindre du TRENGER alt ekstrautstyret, er Klok Rengjører-Appen et opplagt bytte. Bare juster forventningene—den kommer ikke til å gjøre iPhone-en din til Stjerneskipet Enterprise, men den tar gjerne ut søpla uten å flå deg for ‘premium avfallshåndtering’. Ikke perfekt, ikke magisk, men endelig ikke et prisshow. Hvis noen finner en app uten betalingsmur, med kunstig intelligens og alt-i-ett, si ifra—men dette er det beste jeg har funnet siden Guru ble Gnier Onkel Skrue.

Her er den ekte avsløringen—om du er lei av at Renere Lærer stadig maser om enda et ukentlig abonnement før du i det hele tatt får slettet to uklare skjermbilder, er du ikke alene. Overgangen til harde betalingsmurer dreper gleden, og jeg forstår hvorfor folk som @jeff og andre hoppet av.

La oss være ærlige: Kløktig Renere App er forfriskende ved at den er gratis der det teller. Slett duplikater i grupper, bli kvitt stabler med skjermbilder, og ingen irriterende annonser? Det er allerede en seier over det Renere Lærer nå tilbyr gratis (eller, for å være ærlig, det den ikke tilbyr).

Fordeler:

• Faktisk, faktisk gratis for grunnleggende funksjoner—ingen lumske “oppgrader nå!”-vinduer når du går i gang med slettingen.
  • Brukergrensesnittet er superminimalistisk, så du slipper å bruke fem minutter på å unngå neonlysende salgs-knapper for å rydde bilder.
  • Ingen distraherende gimmicker som “hvelv” eller meningsløse ladeanimasjoner—bare rydding.

Ulemper:

• Om du er superorganisert og funksjonshungrig og vil ha widgets, videokomprimering, sammenslåing av kontakter, eller “alt-i-ett”-opprydning, mangler den litt dybde sammenlignet med Lærerens Pro.
  • Den er fokusert—om du vil ha en lommekniv, kan du synes den er litt minimalistisk.

Konkurrenter som nevnes av andre, som Tvilling eller Smart Renere, dukker ofte opp i tråder om ryddeapper, men mange havner i samme felle: et bra førsteinntrykk, men så—pang!—låste funksjoner med mindre du betaler.

Konklusjon: For alle som er lei av betal-for-å-slette-tull og bare vil ha en solid iPhone-rydding uten styr, er Kløktig Renere App så rett på sak som det kan bli. Savner du “pro”-ekstraene, kan den virke litt enkel, men den krever i det minste ikke løsepenger for lagringen din ett klikk om gangen.