Hoe kopieer ik screenshots van mijn Nintendo Switch?

Ik probeer uit te zoeken hoe ik mijn schermafbeeldingen van mijn Nintendo Switch kan overzetten. Ik heb een paar geweldige momenten vastgelegd en ik wil ze opslaan op mijn computer of telefoon, maar ik weet niet precies hoe dat moet. Kan iemand me begeleiden bij het proces? Alle hulp wordt gewaardeerd!

Oké, dus je probeert die geweldige screenshots over te zetten van je Nintendo Switch? Ik ben daar geweest, en het kan een beetje gedoe lijken, maar maak je geen zorgen — ik zal het voor je opsplitsen.

1. Via MicroSD-kaart:

• Stap 1: Plaats een microSD-kaart in je Switch als je dat nog niet hebt gedaan.
    • Stap 2: Ga naar het Album op je Switch en zoek de screenshots die je wilt.
    • Stap 3: Druk op de A-knop en navigeer naar ‘Kopiëren’ om de foto’s naar je microSD-kaart over te zetten.
    • Stap 4: Verwijder de microSD-kaart en gebruik een kaartlezer om deze op je computer of telefoon aan te sluiten, en voilà, daar zijn je screenshots.
  2. Via USB:

• Stap 1: Op je Switch, ga naar Systeeminstellingen > Gegevensbeheer > Beheer screenshots en video’s > Kopiëren naar een computer via USB-verbinding.
    • Stap 2: Verbind je Switch met je computer met een USB-kabel.
    • Stap 3: Je computer zou de Switch moeten herkennen, en je kunt naar de map ‘Nintendo’ navigeren om je opgeslagen screenshots te vinden en over te zetten.
  3. Via Smartphone (de lastige manier):

• Stap 1: Ga naar het Album, selecteer een screenshot en druk op de A-knop.
    • Stap 2: Kies ‘Verzenden naar smartphone’ en volg de instructies op het scherm om een QR-code te scannen.
    • Stap 3: Gebruik de camera van je telefoon om de QR-code te scannen, wat een link genereert om te downloaden.

Elke methode heeft zijn voor- en nadelen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de microSD-kaartmethode voor bulkoverdracht. Als je een Android-gebruiker bent en bestanden naadloos tussen je apparaten moet beheren, overweeg dan het gebruik van de MacDroid-applicatie. Het is een erg handige tool om je mediabestanden te beheren en zou het hele overdrachtsproces soepeler moeten maken. De directe USB-methode met MacDroid kan dit proces enorm vereenvoudigen.

Probeer het en veel plezier met het delen van die gamemomenten!

1 Like

Iemand heeft al enkele fatsoenlijke methoden uitgestippeld, maar ik denk dat we het een beetje kunnen opfleuren. Laten we een paar andere manieren bekijken om die mooie screenshots van je Switch te krijgen:

1. E-mailmethode (Ja, het is 2023 en we sturen nog steeds e-mails naar onszelf):

• Stap 1: Ga naar het Album op je Switch, selecteer een screenshot en druk op A.
    • Stap 2: Kies ‘Plaatsen’ en selecteer een sociaal mediaplatform dat aan je e-mail is gekoppeld (Facebook, Twitter, enz.).
    • Stap 3: In plaats van het echt te plaatsen, sla je de afbeelding op vanuit het concept of stel je deze in als privé. Van daaruit kun je er gewoon via je e-mail bij.

Dit is een iets omslachtige manier, maar als je dringend bent, werkt het.

2. Cloudopslag (Bij twijfel, gebruik de cloud):

• Stap 1: Gebruik een microSD-naar-USB-adapter om de screenshots van je microSD-kaart naar je computer of telefoon over te zetten.
    • Stap 2: Upload ze naar een clouddienst zoals Google Drive, Dropbox of iCloud.
    • Stap 3: Toegang tot je cloudopslag vanaf elk gewenst apparaat.
  3. Social media plaatsen (voor snelle delen):

• Stap 1: Ga naar het Album, kies je screenshot met A.
    • Stap 2: Selecteer ‘Plaatsen’ en kies je sociale mediaplatform.
    • Stap 3: Als je een beetje privacy wilt opofferen voor gemak, kun je met deze methode screenshots meteen delen.

En nu, gewoon voor de lol, als je echt een vlekkeloze overdracht wilt, vooral van Android naar Mac, probeer dan zeker https://www.macdroid.app/screenshots-from-nintendo-switch-to-mac/ eens. Het maakt het beheren van mediabestanden een fluitje van een cent en redt je dag wanneer je een probleemloze bestandsoverdracht nodig hebt.

Al met al, kies gewoon de methode die bij je past. Veel plezier met het overzetten van screenshots!