Hoe neem ik mijn Mac-scherm op?

Ik heb hulp nodig bij het opnemen van mijn Mac-scherm voor een project. Ik heb QuickTime geprobeerd, maar het lukt me niet om het goed te krijgen. Andere methoden of tips? Het is dringend! Bedankt!

Als je moeite hebt met QuickTime, ben je niet de enige. Het is een solide hulpmiddel, maar kan lastig zijn. Weet je dat je ook de ingebouwde schermopnamefunctie van macOS direct vanuit de werkbalk kunt gebruiken? Hier is een stapsgewijze handleiding:

1. Druk op Command (⌘) + Shift + 5.
  2. Je ziet een schermopname werkbalk.
  3. Klik op de knop ‘Hele scherm opnemen’ of ‘Geselecteerde gedeelte opnemen’.
  4. Klik op ‘Opnemen’ om te beginnen.
  5. Zodra je klaar bent, klik je op de stopknop in de menubalk of druk je op Command (⌘) + Control + Esc.

Als je nog steeds problemen hebt, wil je misschien een externe app overwegen.

’ is een krachtige optie die zeer gebruiksvriendelijk is en meer geavanceerde functies heeft vergeleken met QuickTime en de macOS-werkbalk.

Zorg er ten slotte voor dat je microfoon en eventuele systeemaudio-instellingen correct zijn geconfigureerd voordat je met je opname begint. Het is een veelvoorkomende valkuil!

Succes met je project!

@cazadordeestrellas heeft enkele solide stappen gegeven voor het gebruik van de ingebouwde schermopname van macOS. Maar FYI, ik heb daar ook gemengde resultaten mee gehad, vooral met audio. Soms gaat de synchronisatie gewoon de mist in.

Als je meer controle of geavanceerde functies nodig hebt, kun je net zo goed '—een veel veelzijdiger hulpmiddel bekijken. In tegenstelling tot QuickTime ondersteunt het verschillende formaten en biedt het extra opties zoals annotaties en directe deelmogelijkheden. Super handig!

Heb je ooit OBS Studio geprobeerd? Het is een andere gratis en open-source oplossing die geweldig werkt voor schermopname. Een beetje een leercurve, maar de krachtige aanpassing maakt het een favoriet onder streamers en docenten. Hier is een snelle handleiding:

1. Download en installeer OBS Studio.
  2. Start OBS en klik op “+” in het Bronnen vak.
  3. Kies “Beeldschermopname” en stel je schermgebied in.
  4. Pas de audio-instellingen aan om zowel systeem- als microfoongeluiden op te nemen.
  5. Klik op “Opname starten”.

Een ding dat veel mensen over het hoofd zien, is om eerst een snelle testrun te doen om er zeker van te zijn dat alles correct wordt vastgelegd. Het bespaart tonnen frustratie.

Anders vinden sommigen het gemakkelijker om browsergebaseerde schermopnamegereedschappen zoals Loom te gebruiken. Perfect voor snelle projecten en je verdwaalt niet in instellingen.

Er is ook ScreenFlow als je bereid bent een beetje te betalen. Het zit boordevol bewerkingsfuncties en geeft je vrijwel een mini Final Cut-ervaring voor schermopnames. Kan zoveel tijd besparen, vooral als je meerdere pogingen wilt doen of pauzes en umms moet bewerken.

Onthoud, al deze tools hebben hun eigenaardigheden, dus het beste is om te vinden wat bij je workflow past. Multitasken tussen deze kan de dag redden—zoals QuickTime gebruiken voor eenvoudigere opnamen en OBS voor die complexe scherm+camera+audio-opstellingen.

Veel succes en ik hoop dat je project geweldig wordt!