Hur spelar jag in min Mac-skärm?

Jag behöver hjälp med att spela in min Mac-skärm för ett projekt. Jag har försökt med QuickTime men kan inte få det rätt. Några andra metoder eller tips? Det är brådskande! Tack!

Om du har problem med QuickTime är du inte ensam. Det är ett stabilt verktyg men kan vara lite svårhanterat. Vet du att du också kan använda macOS inbyggda skärminspelningsfunktion direkt från verktygsfältet? Här är en steg-för-steg-guide:

1. Tryck på Kommando (⌘) + Skift + 5.
  2. Du kommer att se en skärmdumplista.
  3. Klicka på knappen ‘Spela in hela skärmen’ eller knappen ‘Spela in utvalt område’.
  4. Klicka på ‘Spela in’ för att börja.
  5. När du är klar, klicka på stopp-knappen i menyraden, eller tryck på Kommando (⌘) + Kontroll + Esc.

Om du fortfarande har problem kan du överväga att använda en tredjepartsapp.

’ är ett kraftfullt alternativ som är mycket användarvänligt och har mer avancerade funktioner jämfört med QuickTime och macOS verktygsfält.

Slutligen, se till att din mikrofon och alla systemljudinställningar är korrekt konfigurerade innan du börjar din inspelning. Det är en vanlig fallgrop!

Lycka till med ditt projekt!

@cazadordeestrellas har gett några solida steg för att använda macOS inbyggda skärminspelning. Men för din information, jag har haft blandade resultat med det också, särskilt med ljud. Ibland blir synkningen fel.

Om du behöver mer kontroll eller avancerade funktioner, kolla gärna in '—ett mycket mer mångsidigt verktyg. Till skillnad från QuickTime stödjer det olika format och erbjuder extra alternativ som anteckningar och direkt delning. Superhjälpsamt!

Har du någonsin provat OBS Studio? Det är en annan gratis och öppen lösning som fungerar utmärkt för skärminspelning. Lite inlärningskurva, men dess kraftfulla anpassningar gör den till en favorit bland streamers och utbildare. Här är en snabb guide:

1. Ladda ner och installera OBS Studio.
  2. Kör OBS och klicka på “+” i källrutan.
  3. Välj “Skärminspelning” och ställ in din skärmområde.
  4. Justera ljudinställningarna för att inkludera både system- och mikrofonljud.
  5. Tryck på “Starta inspelning”.

En sak som många missar är att göra ett snabbtest först för att säkerställa att allt spelas in korrekt. Det sparar massor av frustration.

På ett annat berök, vissa tycker att det är lättare att använda webbläsarbaserade skärminspelare som Loom. Perfekt för snabba projekt och du kommer inte att gå vilse i inställningarna.

Det finns också ScreenFlow om du är villig att betala lite. Det är fullpackat med redigeringsfunktioner, i princip ger det dig en mini Final Cut-upplevelse för skärminspelningar. Kan spara mycket tid särskilt om du försöker göra flera tagningar eller behöver redigera bort pauser och umms.

Kom ihåg, alla dessa verktyg har sina egenheter så bäst att hitta det som passar din arbetsflöde. Multitasking mellan dessa kan rädda dagen—som att använda QuickTime för enklare inspelningar och OBS för de mer komplexa skärm+kamera+ljud inställningarna.

Lycka till och hoppas ditt projekt blir fantastiskt!