Jeg har nylig jailbreaket min Firestick for å tilpasse mine strømmealternativer, men nå er jeg usikker på hvilke apper som er mest nyttige eller sikre å installere. Har du noen anbefalinger for de beste appene for å få mest mulig ut av enheten? Trenger forslag til pålitelige apper som fungerer godt på en jailbreaket Firestick.
Greit, så du jailbreaket Firestick-en din, huh? Velkommen til klubben med endeløse strømmealternativer (og sporadiske hodepiner)! Her er en rask oversikt over noen apper du bør sjekke ut:
-
Kodi – Selvfølgelig. Dette er appen for en jailbroken Firestick. Med de riktige tilleggene (jeg lar deg finne ut av det selv), kan du få bokstavelig talt alt—filmer, serier, live-TV, sport, you name it.
-
Cinema HD – Tenk på det som en gratis Netflix-erstatning. Har et stort bibliotek med filmer og TV-serier. Grensesnittet er greit og fungerer smidig på Firestick.
-
TeaTV – En annen flott app for strømming. Den ligner på Cinema HD, men noen ganger fungerer den ene bedre enn den andre. Fint å ha som backup.
-
BeeTV – Folk kaller det et alternativ til ‘Terrarium TV’. I bunn og grunn nok en solid app for å strømme filmer og serier.
-
Mobdro – Har du noen gang lyst til å surfe gjennom tilfeldige live-TV-kanaler fra hele verden? Det er denne appen. Kanaler for nyheter, sport, underholdning, hva som helst.
-
Viva TV – Innhold av høy kvalitet her. 1080p-strømmer på en god internettforbindelse. Kan også integreres med Real-Debrid for enda bedre alternativer.
-
CyberFlix TV – Nok en avlegger av ‘Terrarium TV’. Super pålitelig, og den oppdateres ofte slik at du ikke sitter fast med brutte lenker.
-
ES File Explorer – Ikke akkurat morsom, men nyttig. Hjelper med sidelasting av apper og filhåndtering.
-
ExpressVPN/NordVPN – Kan ikke snakke om jailbroken noe som helst uten å nevne VPN-er. Holder strømmingen din privat og låser opp geo-begrenset innhold. Er dette valgfritt? Klart det, hvis du liker å risikere internettloggen din eller å bli markert av leverandøren din.
Når det gjelder sikkerhet, last bare ned fra pålitelige kilder ellers kan du ende opp med å strømme virus i stedet for TV-serier. Og ja, ikke glem å oppdatere disse appene jevnlig, eller så ender du opp i ‘Buffering City’.
Det er oversikten for nå. Hvis noe ikke fungerer, er Google din beste venn—sjansen er stor for at noen, et sted, allerede har løst det samme problemet du vil møte.
Hvis vi snakker om jailbreakede Firesticks, er det mye oppmerksomhet rundt apper som Kodi eller Cinema HD (en takk til @codecrafter for en solid gjennomgang), men la oss ikke overse alternativer eller andre verktøy som kan overraske deg. Først vil jeg spille djevelens advokat og si at du ikke faktisk trenger alt de nevnte. Mobdro? Tja, det er kjent for tilfeldige feil, og noen ganger sitter du igjen med ødelagte strømmer. Det er bortkastet tid på sofaen. I stedet kan du vurdere Live NetTV—lignende live TV-alternativer, men generelt mer stabile.
For administrering av sideloadede apper er ES File Explorer ikke det eneste valget. X-Plore File Manager er mye mindre oppblåst (ES File Explorer ble på et tidspunkt fjernet fra Play Store på grunn av tvilsom praksis, så… ja). X-Plore er kanskje ikke prangende, men det gjør jobben uten tilfeldige annonser overalt.
La oss nå snakke om streaming. Plex blir ikke nevnt ofte nok i disse diskusjonene. Ja, det krever noe oppsett og kanskje en server, men når du kobler det til innholdskilder, er du i mål. I tillegg fungerer det som en personlig medieserver hvis du har en samling nedlastede filmer eller serier.
VPN-er? Ikke vær gnien her. Jeg vet at folk promotere ExpressVPN og NordVPN fordi de er populære, men sjekk ut Surfshark også. Litt rimeligere, og hastighetene har vært stabile for meg med flere strømmer samtidig. Ikke vær personen som hopper over en VPN fordi “det er bare strømmer.” Det er slik du havner på ISP-ens svarteliste.
En annen skatt—Downloader for enkel sideloading av apper. Du trenger det for noen APK-er som ikke fungerer bra med Firestick-grensesnittet. I tillegg gir det tryggere navigering enn å rote rundt på tilfeldige forum.
Åh, og en app som blir oversett: Mouse Toggle for Fire TV. Noen apper er ikke optimalisert for Firestick-fjernkontroller, så denne lar deg navigere som om du bruker en berøringsskjerm. En skikkelig game-changer, med mindre du vil gi opp halvveis i oppsettet.
Til slutt en advarsel: installer VirusTotal APK Scanner for å sjekke alt du sideloader. Ingen snakker om skadelig programvare som skraper data fra dårlige APK-er (fordi det er kjedelig, antar jeg?), men stol på meg—paranoia lønner seg.
Se: jailbreaking er en blandet pose. Alle opphypet appene, ignorerer de sporadiske risikoene, og glemmer at vedlikehold er en ting. Bygg klokt.