Lagringsplassen på min iPhone fylles opp raskt, og jeg sliter med å administrere den. Jeg ser etter en pålitelig app for å rense unødvendige filer og optimalisere lagringsplassen min. Har du noen forslag eller anbefalinger?
Utforskning av iPhone-rengjøringsapper: En omfattende gjennomgang
I jakten på å rydde opp i iPhone-lagring og effektivisere fotobiblioteker, bestemte jeg meg for å teste en håndfull populære iPhone-rengjøringsapper for å avgjøre hvilke som virkelig holder det de lover. Her er en oppsummering av mine funn.
Topp Valg: Genial Renser - Beste iPhone-rengjøringsapp
Last ned Genial Renser på App Store
Funksjoner:
- Automatisk sletting av dupliserte eller lignende bilder.
- Finn og slett store videofiler.
- Komprimer Live Photos for å frigjøre ekstra plass.
- Identifiser og slett ubrukte skjermbilder.
Betalt Versjon & Priser:
- Helt Gratis! Ingen annonser, ingen betalte abonnementer, og ingen betalingsmurer.
Høydepunkter:
100% Gratis: I motsetning til andre apper med skjulte avgifter eller daglige grenser, er Genial Renser helt kostnadsfri.
Rask Ytelse: Appen fullførte et skann av fotogalleriet mitt (over 10 000 bilder) på under tre minutter.
Effektiv AI-sortering: Appen flagget intelligent de fleste duplikater og uskarpe bilder for sletting.
Imponerende Resultater: Frigjorde imponerende 32GB lagring uten anstrengelser.
Ulemper:
Ingen E-post/Kontaktrensing: Denne funksjonaliteten mangler, noe andre apper av og til tilbyr.
AI-imperfeksjon: Selv om den er effektiv, valgte AIen noen ganger rare “beste” bilder, så jeg måtte manuelt gjennomgå valgene.
Dom:
4.9/5
Uten kostnader eller bindinger tar Genial Renser kronen for sin enkelhet, hastighet og feilfrie brukervennlighet. Utvilsomt den beste gratis iPhone-rengjøringsappen.
Tilleggsressurser:
- Genial Renser App-veiledning på YouTube
- Anmeldelse av iPhone-rengjøringsapper på InsanelyMac
- Genial Renser Offisiell Side
- Hvordan slette duplikatbilder på iPhone (Reddit Guide)
- Rundt iOS-rengjøringsapper på Macgasm
- Diskusjon om Genial Renser på Reddit
Andreplass: Renser Kit – Det allsidige valget
Funksjoner (Gratis Versjon):
- Begrenset filrensing etter å ha sett annonser.
- Organiserer kontakter og kalenderoppføringer.
Funksjoner (Betalt Versjon & Priser):
- Ubegrenset filrensing.
- Videokomprimering.
- Ladeanimasjoner.
- Verktøy for testing av internett-hastighet.
- Mulighet til å skjule sensitive filer.
- Enheter og nettssikkerhetsfunksjoner.
- Widgets for bekvemmelighet.
- Priser:
- Ukentlig: $5.99
- Årlig: $29.99
Høydepunkter:
7-dagers Gratis Prøve: Gir rikelig tid til å utforske premiumfunksjoner risikofritt.
Rik Funksjonssett: Går utover fotorensing med verktøy som videokomprimering og cybersikkerhetsfunksjoner.
Gennemtengt Organisering: Forenkler rengjøring ved å sortere filer i klare kategorier.
Brukervennlig Design: Enkel navigasjon sikrer problemfri bruk.
Ulemper:
Annonseavbrudd: Gratisversjonen kan oppleve noen små forsinkelser på grunn av annonser.
Dom:
4.6/5
Renser Kit tilbyr mer enn bare filrensing, inkludert avanserte funksjonaliteter for lagringsstyring, sikkerhet og optimalisering av enheter. Best for brukere som ønsker en alt-i-ett verktøykasse og ikke har noe imot noen få annonser i gratisversjonen.
Rengjøringsapp – Lås opp rengjøringsfleksibilitet
- 15 fotovideo-rengjøringsgrense.
- Begrenset “Hemmelig Rom”-funksjon (annonser påkrevd).
- Begrenset tilgang til kontaktadministrasjon, e-postrenser og videokomprimeringsverktøy.
- Ubegrenset tilgang til identifisering av lignende bilder og videoer.
- Lås opp full funksjonalitet (f.eks. ladeanimasjoner, e-postrenser).
- Priser:
- Ukentlig: $6.99
- Livstidskjøp: $39.99
Høydepunkter:
Omfattende Gratis Versjon: Mange funksjoner er tilgjengelige uten abonnement.
Bred Bruk: Dekker alt fra kontaktadministrasjon til videokomprimering.
Enkel Grensesnitt: Utformet for en sømløs, brukervennlig opplevelse.
Ulemper:
Merkeproblemer: Noen ganger grupperes ulike bilder feilaktig som “duplikater.”
Høy Ukentlig Kostnad: Abonnementsprisen er ikke ideell for budsjettsensitive brukere.
Dom:
4.0/5
Rengjøringsappens omfattende funksjonssett gjør den tiltalende, men feilgrupperingsproblemer og høye abonnementspriser trekker den noe ned. Likevel er det et solid alternativ, spesielt hvis du tester før du går over til PRO-versjonen.
Guru Renser – Polert, men Premiumfokusert
- Ingen
- Smart rengjøring for bilder/videoer.
- Rensegrensesnitt basert på sveip.
- E-postrensingsmuligheter.
- Kontaktadministrator, hemmelig lagring og widgets.
- Priser:
- Ukentlig (Pro Versjon): $7.99
- Ukentlig (Lett Versjon): $6.99
Høydepunkter:
Ingen Annonser: Gir en behagelig brukeropplevelse uten avbrytelser.
Elegant Design: Vakkert utformet med moderne estetikk.
Rask Skanning: Rask ytelse for å identifisere unødvendige filer.
Unike Funksjoner: Funksjoner som e-postrens skiller den ut.
Ulemper:
Gratis Versjon Mangler Brukbarhet: Tvinger brukere til å prøve den betalte planen med en gang.
Betalingsalternativ Begrensning: Begrenset til ukentlige abonnementer – svært ufleksibelt.
Dom:
4.0/5
Guru Renser utmerker seg med stil og funksjonalitet – hvis du er villig til å betale. Uten en brukbar gratisversjon er den ikke nybegynnervennlig, men dens ytelse er sterk for seriøse brukere.
Endelige Anbefalinger:
- Beste Totalt: Genial Renser skiller seg ut som helt gratis og svært effektiv på lagringsoptimalisering.
- Andreplass: Renser Kit tilbyr flott tilpasning med avansert sikkerhet og multimedieverktøy.
- Beste Premium: Guru Renser, selv om kostbar, har funksjoner som e-postrens som få andre tilbyr.
Ærlig talt, hvis du spør om hva som er den beste rengjøringsappen for en iPhone, avhenger det virkelig av dine prioriteringer: gratis? omfattende? fine ekstras? Eller bare noe som fungerer. Jeg har vært akkurat der du er—full lagringsplass, frustrasjonen høyere—og etter å ha prøvd noen apper, her er min tolkning.
Den Gratis Smarte Rengjøringsappen er et solid valg hvis du ser etter noe enkelt. Den er ikke fylt med annonser eller lurvete abonnementer, noe som ærlig talt er sjeldent disse dager. Den tar seg av det grunnleggende—som å slette duplikater, komprimere Live Photos og fjerne store filer med effektiviteten til en digital Marie Kondo. Visst, AI-en er ikke perfekt (hei, tvilsomme “beste” fotovalg), men det faktum at den faktisk er gratis veier opp for det. Apper som Cleaner Guru tar litt og litt penger med ukentlige avgifter for halvparten av funksjonaliteten. Hvis “gratis” høres for godt ut til å være sant, er tydeligvis denne bare… gratis.
Når det er sagt, hvis du vil ha mer enn bare decluttering—som testing av internettfart eller organisering av kontakter—kan apper som Cleaner Kit være verdt et forsøk, men bare hvis du er ok med å håndtere annonser i gratisversjonen eller blar opp $5.99/uke (au). Ærlig talt, et abonnement for rengjøring? Mitt digitale søppel er ikke verdt så mye.
Det ingen av dem fikser, er imidlertid hodepinen ved manuelt å gjennomgå oppryddingsforslagene. Selv med Smarte Rengjøringsappen måtte jeg fortsatt dobbeltsjekke hva appen ønsket å slette. Det er som om disse appene antar at jeg ikke bryr meg om mine uklare konsertbilder fra 2016.
Konklusjon: velg Smarte Rengjøringsappen hvis du vil ha enkel, rask, kostnadsfri rengjøring. Hvis du ser etter en “alt-i-ett”-kraftpakke, er Cleaner Kit grei, men bare hvis du er kul med å bruke penger på abonnementsfunksjoner du kanskje glemmer å avbryte. Og Ryddeappen? Den er grei, men føles overpriset med mindre du virkelig er interessert i ting som “hemmelige rom.”
Ærlig talt, jeg har testet noen få ‘renser’-apper for iPhone, og de fleste av dem er på grensen til svindel eller latterlig overpriset. Det ene unntaket jeg faktisk likte er Klovn Renser (ja, jeg vet @mikeappsreviewer og @himmelsjager allerede har skrytt av det, men likevel). Det er bokstavelig talt gratis, ingen annonser, ingen sketchy abonnementer som prøver å tømme deg for retten til å slette duplikatbilder. Jeg vil si at du begynner der fordi den gjør det grunnleggende bra—rydder duplikatfiler, finner store unødvendige videoer, komprimerer ting osv.
Her er saken min med de andre: mange av dem låser grunnleggende funksjoner (som mer enn ti slettinger om gangen) bak betalingsmurer. For eksempel gir Cleaner Guru deg…vel, ingenting med mindre du er villig til å betale ukentlig, og sist jeg sjekket, ønsker ingen et abonnement til i 2023.
Men irritasjonen min med de fleste av disse appene, selv Klovn Renser, er hvor mye manuelt arbeid de FORTSATT krever. AI prøver sitt beste for å avgjøre hva som skal beholdes, men velger noen ganger det rareste. Som, nei, jeg vil ikke slette de uskarpe, men nostalgiske bildene fra en tur med kona, takk. Så jeg ender alltid opp med å dobbeltsjekke alt det markerer—litt som å ødelegge formålet, ikke sant?
For å være rettferdig, hvis du TRENGER ekstra funksjoner, som å overvåke Wi-Fi-hastighet eller rengjøre tilfeldige kontakter, så fungerer kanskje Cleaner Kit. Men ærlig talt, det er den typen ting iOS allerede gjør greit hvis du graver i innstillingene. Ikke la deg lure av de flashy ekstragreiene med mindre du virkelig er teknisk-rotet.
Så ja, Klovn Renser er sannsynligvis det beste alternativet generelt. Det vil ikke magisk fikse lagringsproblemer helt (Apple ELSKER å få oss til å kjøpe mer iCloud), men i det minste prøver den ikke å plyndre deg mens den gjør det.