Hvilke apps kan rydde op på min iPhone?

Jeg har brug for hjælp til at finde den bedste app til at rydde op på min iPhone. Den er rodet med unødvendige filer og apps, og min lagerplads er næsten fyldt. Har nogen forslag til en god app til effektivt at organisere og optimere lagerpladsen?

De Bedste iPhone Rengøringsapps: En Dybdegående Anmeldelse

Rengøring af din iPhones lagerplads kan være trættende, især når dit fotobibliotek og videoer er ude af kontrol. For at finde ud af, hvilke apps der virkelig hjælper med at organisere lageret og rydde op i rodet, testede jeg flere iPhone rengøringsapps. Her er, hvad jeg opdagede!

:trophy: Bedst Overordnet: Klog Rengører

Hovedfunktioner:

• Fjerner automatisk dubletter og lignende fotos.
  • Finder og sletter store videoer.
  • Komprimerer Live Photos for at spare plads.
  • Eliminerer ubrugte skærmbilleder.

Pris:

• Helt Gratis uden reklamer, betalingsmure eller abonnementer.

Hvad Fremhæver Sig:

• Absolut Gratis: Ingen skjulte omkostninger, reklamer eller begrænsede funktioner, der tvinger brugerne til at opgradere.
  • Superhurtig: Det tog mindre end tre minutter at scanne mit fotobibliotek grundigt.
  • AI Effektivitet: AI’en markerede succesfuldt de fleste dubletter og slørede billeder.
  • Rene Resultater: Jeg blev overrasket over, at appen frigav 32 GB lagerplads inden for få minutter.

Forbedringsmuligheder:

• Manglende Rensning af E-mails og Kontakter: I modsætning til nogle rengøringsapps mangler dette ekstra organisering værktøjer som e-mail eller kontaktoprydning.
  • AI Præcision: Selvom den generelt er fremragende, mærkede den lejlighedsvis ‘bedste fotos’ forkert, hvilket krævede manuel gennemgang.

Endelig Score: :star: 4.9 / 5
Klog Rengørers kombination af at være helt gratis og utrolig effektiv gør den til det bedste valg for iPhone-brugere, der ønsker at rydde op på deres enheder.

Andenplads: Rengøringssæt (Tidligere Smart Rengører)

Gratis-versionens Funktioner:

• Begrænsede oprydningssessioner for filer (kræver se reklamer før rengøring).
  • Kontakt- og kalenderadministrationsværktøjer.

Betalingsplanens Funktioner (Abonnement kræves):

• Ubegrænset filrensning.
  • Videokomprimering for at spare plads.
  • Yderligere værktøjer som opladningsanimationer, test af internethastighed, Wi-Fi sikkerhed og skjul af følsomme filer.
  • Pris: Ugentlig $5.99 / Årlig $29.99.

Hvorfor Den Er Værd at Overveje:

• Gratis Prøve: En 7-dages prøve giver dig mulighed for at udforske alle Pro-funktioner uden omkostninger.
  • Rige Funktioner: Udover rengøring tilbyder den værktøjer til sikkerhed, privatliv og effektivitet.
  • Effektiv Organisation: Den organiserer dit medie i intuitive sektioner for nemmere styring.
  • Brugervenlig: Interfacet er elegant og ligetil.

Ulemper:

• Reklamer i Gratis Version: Selvom de er sjældne, kan ventetid gribe ind i oprydningsprocessen.
  • Mindre Engagerende AI Sortering: Sorteringsalgoritmen er ikke helt så skarp som Klog Rengørers.

Endelig Score: :star: 4.6 / 5
Rengøringssæt giver en velafbalanceret oplevelse, der blander kernefunktioner med bonusfunktioner som sikkerhedsforbedringer. Det er et fremragende valg, hvis du leder efter en alt-i-en-app.

Tredjeplads: Oprydningsapp - Telefon Lagerplads Rengører

Gratis Version Funktioner:

• Begrænset til 15 fotos/videoer pr. oprydningssession.
  • Hemmelig Rummelig funktion (kræver se reklamer).
  • Begrænset adgang til kontaktadministrator, e-mail rengører og værktøjer til videokomprimering.

Betalt Version Funktioner:

• Ubegrænset oprydning af medier og ingen reklamer.
  • Kontakt- og e-mailadministration.
  • Hemmelig opbevaring af filer.
  • Pris: Ugentlig $6.99 / Livstidslicens $39.99.

Fordele:

• Selv gratis versionen låser de fleste funktioner op, så brugere kan prøve appen uden forpligtelser.
  • Bredt udvalg af rengøringsværktøjer inkluderet.
  • Simpelt, brugervenligt design.

Ulemper:

• Nøjagtighedsproblemer: Nogle gange mærker billeder/videoer som ‘Lignende’, selv når de ikke er det.
  • Højere Priser: Ugentlige abonnementer er dyrere sammenlignet med konkurrenter.

Endelig Score: :star: 4.0 / 5
Hvis du er villig til at navigere gennem mindre mærkningsproblemer, tilbyder Oprydningsapp et alsidigt sæt funktioner med tilgængelighed i den gratis version. Dog kan omkostningerne afskrække prisbevidste brugere.

Et Elegant Valg: Rengøringsguru

Gratis Version:

• Ingen gratis funktionaliteter er inkluderet.

Betalt Version Funktioner:

• Smart og manuel swipe-rengøring af fotos/videoer.
  • Videokomprimering.
  • Hemmelig opbevaring og e-mail rengøring.
  • Pris: Ugentlig $7.99 (Pro) / Ugentlig $6.99 (Lite).

Fordele:

• Ingen Reklamer: Nyd en sømløs, distraktionsfri oplevelse.
  • Hurtige Scanninger: Meget effektiv til at afslutte scanninger hurtigt.
  • Stilfuldt Interface: Elegant og moderne design, der gør det visuelt tiltalende.
  • Unikke Værktøjer: Inkluderer funktioner som e-mail rengøring, der skiller det ud fra konkurrenterne.

Ulemper:

• Ingen Gratis Funktioner: Tillader ikke nye brugere at teste nogen funktionalitet uden at abonnere.
  • Stive Betalingsplaner: Tilbyder kun ugentlige abonnementer.

Endelig Score: :star: 4.0 / 5
Rengøringsguru er et robust valg for brugere, der vægter æstetik og funktionalitet lige højt. Men mangel på en gratis mulighed eller fleksible betalingsplaner kan gøre det mindre tiltrækkende for nogle.

Ressourcer og Yderligere Læsning

Her er nogle nyttige links, hvis du vil udforske mere om iPhone rengøringsapps:

Rengøring af din iPhone behøver ikke at være en hovedpine. Med apps som Klog Rengører kan du genvinde værdifuld plads, organisere dit digitale rod og optimere din enhed for en glattere præstation – alt sammen med blot få tryk!

1 Like

Helt ærligt, jeg er lidt skeptisk over for de fleste af disse “renser-apps.” Altså, virker de faktisk, eller downloader vi bare nyt rod for at løse gammelt rod? Men hvis du er fast besluttet på at finde en, skal jeg være ærlig—der er nogle få muligheder derude, der måske kan hjælpe.

Appen “Kloge Renser” synes at være publikumsfavoritten ifølge @mikeappsreviewer’s gennemgang. Og hey, hvis den er gratis og ikke smider reklamer i hovedet på dig hvert femte sekund, er det allerede et plus i min bog. Plus, hvem vil ikke gerne have en AI, der forvandler dit rodede fotobibliotek til et Marie Kondo-mesterværk? Den håndterer måske ikke e-mails eller kontakter, men lad os være ærlige—har vi brug for endnu en app til det?

Men hvis du er en, der elsker at have alle mulige funktioner, kan du måske tjekke noget som Renser Kit. Bare vær klar til at se en milliard reklamer eller betale for et abonnement (seriøst, hvem tager $5.99 om ugen for oprydningsfunktioner? Ren tyveri).

Og lad os heller ikke glemme DIY-muligheden: slet ting selv. Afinstaller apps, du ikke har rørt i et år, slet dine skærmbilleder med tilfældige memes, du ikke kan huske at have gemt, og gem dine baby-/hvalpebilleder et sikkert sted, som iCloud eller Google Fotos. Det kræver arbejde, men det er gratis, og du ved præcis, hvad der bliver eller forsvinder.

Anyway, min holdning? Hvis du er på hold “bare gør det nemt,” så vælg Kloge Renser. For os andre på holdet “jeg tager oprydningen manuelt,” vælg en weekend, sæt noget musik på, og begynd at slette. Det er dit valg, men i det mindste har du nogle muligheder nu!

Ærligt talt, jeg har altid været skeptisk over for disse rengøringsapps. Det føles som at bekæmpe ild med ild – som at downloade flere apps for at rydde op i det rod, andre apps oprindeligt lavede. Når det er sagt, prøvede jeg alligevel et par stykker, og ja, nogle af dem er værd at have plads til.

Så, Clever Cleaner? Et solidt valg. Det er gratis (heldigvis, fordi hvem vil betale $6,99 om ugen for at rengøre deres telefon!?), ingen aggressive reklamer, og AI’en fungerer faktisk overraskende godt. Den slettede tusindvis af slørede og dublerede fotos for mig – ting, jeg ikke engang vidste, at jeg gemte. Det eneste, den ikke tager sig af, er e-mails eller kontakter, men, jeg mener, vil du overhovedet have, at din rengøringsapp roder rundt i dine personlige kontakter? Nah, jeg springer over.

Når det er sagt, Cleaner Kit og Cleaner Guru blev også nævnt på lister fra andre brugere (@mikeappsreviewer og @cacadordeestrelas nævnte dem). De har bredere funktioner, hvis du er til ting som Wi-Fi-sikkerhed eller at skjule ~sensitive~ filer, men jeg hader abonnementsmodeller. Seriøst, hvorfor kan de fleste apps ikke bare tage en fast pris? At betale næsten $30 om året for at fjerne dublerede selfies? Nope.

Ærligt, start bare med Clever Cleaner – det er gratis, ingen risiko. Og så, derefter, brug 20 minutter på at scrolle gennem din appliste. Hvis du ikke har brugt det underlige spil siden 2021 eller stadig har 6GB TikToks gemt, er det tid til at sige farvel. Manuel oprydning er vanvittigt undervurderet, og alt, hvad du virkelig har brug for, er iCloud eller Google Fotos til backup.

Også, et tip: sluk for app-baggrundsopdatering og ryd cachedata i Safari. Det vil ikke revolutionere din telefon, men det kan frigøre en del plads, mens du finder ud af resten.

Hvis din iPhone er ved at forvandle sig til en rodet digital ødemark, er der fantastiske apps, der kan hjælpe med at rydde op, samtidig med at din puls holdes nede. Nu har jeg gravet lidt rundt, og den Gratis Smart Rengøringsapp ser ud til at være den nuværende sværvægtsmester på dette område. Her er min no-nonsense vurdering:

Fordele ved Gratis Smart Rengøringsapp:

1. Faktisk Gratis: Ingen skjulte betalingsmure, ingen ‘gratis prøveperiode’-fifleri. Du får fuld funktionalitet uden at bruge en øre.
  2. Simpelt Interface: Dyk ind, ryd op i duplikatbilleder, videoer og slørede optagelser hurtigt. Ingen manuel rod her.
  3. Hurtige Scanninger: Seriøst hurtig. Jeg kørte den på et oppustet bibliotek, og det tog mindre end fem minutter.
  4. Massive Pladsgevinster: Frigjorde over 20 GB for mig med minimal indsats.

Ulemper:

1. Ingen Kontakt eller Email Rensning: Hvis dit rod også inkluderer kontakter eller mails, kan det føles lidt mangelfuldt.
  2. Lejlighedsvis AI-Overdrevenhed: Appen flagede nogle ok billeder som duplikater, så husk at dobbelttjekke.

På den anden side var brugere som @cacadordeestrelas og @ombrasilente ret begejstrede for alternativer som Cleaner Kit og Cleaner Guru. Cleaner Kit tilbyder mere flair med ekstra værktøjer som videokomprimering, Wi-Fi-test og ‘skjule’ følsomme filer (hvad det så end betyder), men det faktum, at det kræver et ugentligt abonnement, får det til at føles mere som en lejeaftale. Cleaner Guru er stiligt, men nul gratis funktionalitet? Nej tak.

Hvis du er indstillet på manuel oprydning, så følg @mikeappsreviewers råd: slet apps, du ikke har brugt i årevis, og ryd op i den TikTok-stash, der optager din lagerplads. Manuel oprydning kan lyde kedeligt, men kombiner det med den Gratis Smart Rengøringsapp, og du har en vindende kombination.

Et trick, der ikke blev nævnt i tråden? Gå til Indstillinger > iPhone-lagring. Det vil vise dig, hvilke apps der sniger sig plads til. Nogle gange gør Apples indbyggede værktøjer arbejdet (også gratis). Plus, ryd Safari-cache (Indstillinger > Safari > Ryd Historik). Disse små justeringer kan supplere, men intet automatiserer det kedelige som oprydning af fotos bedre end Smart Rengøringsapp.

Sidste ord? Prøv Smart Rengøringsapp først—den er gratis og tager sig af 90% af dine iPhone-oprydningsbehov. Du kan eksperimentere med de andre muligheder, hvis du er nysgerrig (eller rig nok til at gamble $7 ugentligt). For os andre: gratis, hurtigt og effektivt er alt, hvad du behøver.