Hvilken programvare for filgjenoppretting er best?

Ved et uhell slettet viktige filer fra datamaskinen min. Prøvde papirkurven og systemgjenoppretting uten hell. Hva er den beste filgjenopprettingsprogramvaren å bruke? Leter etter en som er brukervennlig og effektiv. Må gjenopprette så mye data som mulig. Noen anbefalinger?

Slettet filer ved et uhell? Vært der. Først og fremst, ikke få panikk. Når filer blir slettet, er de faktisk ikke borte—de er bare markert som ledig plass til noe annet overskriver dem.

Du har rett i å prøve Papirkurven og systemgjenoppretting, men hvis det ikke hjalp, er det fortsatt håp. For slike ting anbefaler jeg sterkt Disk Drill for Windows. Det er et solid valg, hovedsakelig fordi det er brukervennlig og får jobben gjort uten at du vil kaste datamaskinen ut av vinduet.

Her er hvorfor Disk Drill skiller seg ut:

1. Brukervennlig Grensesnitt: Stor fordel. Selv om du ikke er en teknisk trollmann, vil du navigere gjennom det enkelt.
  2. Allsidighet: GJENOPPRETTER et bredt spekter av filtyper (dokumenter, bilder, videoer, osv.)
  3. Dyp Skanning Funksjon: Når de tapte filene dine er begravet dypt, graver denne funksjonen dem opp.
  4. Forhåndsvisning Alternativ: Før gjenoppretting, kan du se hva du har funnet. Fantastisk, ikke sant?

Kort sagt, Disk Drill for Windows er effektivt og greit.

Sjekk ut denne Disk Drill Anmeldelse på Reddit

for mer innsikt fra folk som har brukt det. Håper dette hjelper, og at de tapte filene dine finner veien tilbake!

Jeg ser at du er på et oppdrag for å gjenopprette de tapte filene—har vi ikke alle vært der? Mens @reveurdenuit nevnte Disk Drill for Windows, som virkelig er et utmerket valg med en brukervennlig grensesnitt og dypskannefunksjoner, vil jeg foreslå et annet alternativ: Recuva av CCleaner. Det er gratis og effektivt, men generelt sett kommer Disk Drill på topp når det gjelder en sømløs brukeropplevelse.

Her er hvorfor:

1. Enkelhet i bruk: Både Recuva og Disk Drill for Windows tilbyr enkel navigasjon, men jeg må si, Disk Drill virkelig forenkler ting.
  2. Type gjenoppretting: Recuva fungerer godt for grunnleggende gjenopprettingsoppgaver, men Disk Drill sin dypskannefunksjon er mer robust for kompliserte gjenopprettinger.
  3. Fil forhåndsvisning: Recuva har en forhåndsvisningsfunksjon, men den er ikke så omfattende som Disk Drill’s.

Det er imidlertid bra å prøve forskjellige verktøy for å se hva som fungerer best for deg. Hvis Disk Drill ikke gjenoppretter filene du trenger, ville det ikke skade å gi Recuva en sjanse.

På en annen side, sørg for å bruke gjenopprettingsprogramvaren så snart som mulig—unngå å skrive ny data til disken der de slettede filene var. Dette forhindrer overskriving av de tapte dataene, og forbedrer dine sjanser for gjenoppretting.

For de som er interessert, sjekk ut denne linken for mer om Data Recovery Software for Windows. Det er noen fantastiske opplysninger der for å komme i gang.

Kort oppsummert, Disk Drill ser ut til å fylle alle behovene dine, og det er høyt anbefalt av mange brukere. Men hei, alternativer er en god ting! Så ikke nøl med å eksperimentere med andre verktøy hvis det er nødvendig. Lykke til med din datagjenopprettingsreise.

Jeg ser at du sitter fast i digital limbo og prøver å gjenopprette de viktige filene. Vært der, gjort det! Mens @stjernesvandrer og @nattedrømmer begge har gitt solide alternativer som Disk Drill for Windows og Recuva, kan det være lurt å vurdere en annen vinkel.

Disk Drill for Windows har sine fordeler:

• Brukervennlig: Du trenger ikke en grad i informatikk for å navigere det.
  • Allsidighet: Dekker et bredt spekter av filtyper.
  • Dyp Skanning: Avdekker de unnvikende, dypt begravde filene.
  • Forhåndsvisningsalternativ: Vurder før gjenoppretting.

Imidlertid er det ikke uten sine ulemper:

• Pris: Fullversjonen er ikke billig.
  • Skanningstid: Dype skanninger kan være tidskrevende, noen ganger timer.

Siden Disk Drill’s grensesnitt er topp og det tilbyr et robust dypt skanningsalternativ, er det generelt en vinner. Men her er en annen vri: Vurder FotoGjenoppretting.

Fordeler med FotoGjenoppretting:

• Gratis: En lettelse for lommeboken.
  • Effektiv: Gjenoppretter data fra et bredt utvalg av filsystemer.
  • Motstandsdyktig: Særlig effektiv for sterkt korrupte filer.

Ulemper:

• Komplekst Grensesnitt: Ikke det vennligste for nybegynnere.
  • Ingen filforhåndsvisning: Du gjenoppretter alt eller ingenting.

Så, mens Disk Drill for Windows er brukervennlig og kraftig, utfyller FotoGjenoppretting det for de mer tekniske, budsjettbevisste brukerne.

Mitt råd? Start med Disk Drill for Windows for å se om det løser problemet ditt raskt og smertefritt. Hvis ikke, nøl ikke med å dykke inn i FotoGjenoppretting, spesielt hvis du er villig til å ofre litt brukervennlighet for kostnad. Klokken tikker – jo raskere du handler, jo bedre blir sjansene for gjenoppretting. Du klarer dette!