Hvordan optager jeg min Mac-skærm?

Jeg har brug for hjælp til at optage min Mac-skærm til et projekt. Jeg har prøvet QuickTime, men kan ikke få det til at fungere. Er der andre metoder eller tips? Det er vigtigt! Tak!

Hvis du kæmper med QuickTime, er du ikke alene. Det er et solidt værktøj, men kan være finurligt. Ved du, at du også kan bruge macOS’s indbyggede skærmoptagelsesfunktion direkte fra værktøjslinjen? Her er en trin-for-trin guide:

1. Tryk på Kommando (⌘) + Shift + 5.
  2. Du vil se en skærmfangst værktøjslinje.
  3. Klik på knappen ‘Optag hele skærmen’ eller ‘Optag markeret område’ knappen.
  4. Klik på ‘Optag’ for at komme i gang.
  5. Når du er færdig, klik på stopknappen i menulinjen, eller tryk på Kommando (⌘) + Control + Esc.

Hvis du stadig har problemer, kan du overveje en tredjepartsapp.

’ er et kraftfuldt valg, der er meget brugervenligt og har flere avancerede funktioner sammenlignet med QuickTime og macOS værktøjslinjen.

Endelig skal du sørge for, at din mikrofon og eventuelle systemlydindstillinger er korrekt konfigureret, før du starter din optagelse. Det er en almindelig faldgrube!

Held og lykke med dit projekt!

@cazadordeestrellas har givet nogle solide trin til brug af macOS’ indbyggede skærmoptagelse. Men FYI, jeg har også haft blandede resultater med det, især med lyd. Nogle gange roder det bare med synkroniseringen.

Hvis du har brug for mere kontrol eller avancerede funktioner, kan du lige så godt tjekke '—et meget mere alsidigt værktøj. I modsætning til QuickTime understøtter det forskellige formater og tilbyder ekstra muligheder som annotationer og direkte delingsfunktioner. Super hjælpsomt!

Har du nogensinde prøvet OBS Studio? Det er en anden gratis og open-source løsning, der virker vidunderligt til skærmoptagelse. En smule af en læringskurve, men dens kraftige tilpasningsmuligheder gør det til en favorit blandt streamere og undervisere. Her er en hurtig vejledning:

1. Download og installer OBS Studio.
  2. Kør OBS og klik på “+” i Kilder-boksen.
  3. Vælg “Skærmoptagelse” og opsæt dit skærmområde.
  4. Juster lydindstillinger for at inkludere både system- og mikrofonlyde.
  5. Tryk på “Start optagelse”.

En ting mange folk overser, er at lave en hurtig testrun først for at sikre, at alt fanges korrekt. Det sparer tonsvis af frustration.

På en anden note finder nogle det lettere at bruge browser-baserede skærmoptagerværktøjer som Loom. Perfekt til hurtige projekter, og du bliver ikke væk i indstillingerne.

Der er også ScreenFlow, hvis du er villig til at betale lidt. Det er fyldt med redigeringsfunktioner, og giver dig stort set en mini Final Cut oplevelse til skærmoptagelser. Kan spare en masse tid, især hvis du forsøger at lave flere optagelser eller skal redigere pauser og um’er ud.

Husk, alle disse værktøjer har deres finurligheder, så det bedste er at finde det, der passer til din arbejdsgang. Multitasking mellem disse kan redde dagen—som at bruge QuickTime til enklere optagelser og OBS til de komplekse skærm+kamera+lyd opsætninger.

Held og lykke, og håber dit projekt bliver fantastisk!