Jeg leter etter pålitelig administrasjonsprogramvare tilpasset små bedrifter. Mitt nåværende system er utdatert og forårsaker ineffektivitet. Jeg trenger noe brukervennlig og kostnadseffektivt—noen råd?
Hvis ditt nåværende system er utdatert, ærlig talt, så sløser du sannsynligvis tid og penger på å holde det i gang. Små bedrifter i dag trenger programvare som forenkler driften, ikke noe som føles ut som det ble kodet under dotcom-boblen. Se på Zoho—deres pakke dekker alt fra CRM til lagerstyring og er ganske rimelig. Hvis du ser etter enkelhet, er Wave utmerket for fakturering og grunnleggende økonomistyring, og gjett hva? Det er gratis. Selv om gratis noen ganger betyr ‘begrenset,’ kan det faktisk dekke dine behov.
Nå, hvis du vil ha litt overkill (som ikke er dårlig hvis du snart skal skalere opp), er QuickBooks Online et stort navn av en grunn. Ja, det er dyrere, men det er brukervennlig, tilbyr integrasjoner og håndterer mer enn bare regnskap. Bare vær forberedt på en læringskurve hvis du har brukt noe veldig enkelt frem til nå. Å ja, og Monday.com—bra for prosjektstyring og team-samarbeid hvis ineffektiviteten kommer av dårlig organisering.
Vær så snill, spar deg selv og unngå tilfeldige nisjeprogramvarer med 3-stjerners omtaler og knapt funksjonell brukergrensesnitt. Å finne support for slike systemer er et mareritt. Test ut gratis prøveperioder der det er mulig—ingen grunn til å binde deg før du vet at det fungerer for din bedrifts behov!
Hvis vi snakker om programvare for småbedriftsadministrasjon, vil jeg argumentere mot å laste opp med ‘funksjonsoverflod’-plattformer med en gang. Jada, @cazadordeestrellas nevnte Zoho og QuickBooks, og ok, de er solide. Men for noen som nettopp går bort fra et foreldet system, er det siste du trenger en programvaresuite som føles som om du hopper rett inn i kalkulus etter å ha slitt med grunnleggende matte.
Først, sjekk ut FreshBooks. Det er enkelt, brukervennlig, og deres mobilapp er faktisk BRUKBAR (i motsetning til noen andre jeg har prøvd som like gjerne kunne vært barns tegninger). Bonus: Du kan integrere tidsregistrering, utgifter og fakturering uten den unødvendig kompliserte tilleggsstyret. Og prisen? Grei, ikke hjertesynkende dyr som QuickBooks kan bli hvis du begynner å legge til ekstrautstyr.
Også, tør jeg si, Trello + integrasjoner kan være den usungne helten for små team. Kombiner det med noe som Xero hvis regnskap er din flaskehals—de legger vekt på enkelhet og gir fortsatt et polert, profesjonelt utseende uten å føles som et skoleprosjekt.
Til slutt må jeg komme med en ‘vær på vakt’-advarsel—du trenger ikke alt i ett verktøy. Et alt-i-ett-system kan høres fristende ut, men kan ende opp med å bli en hodepine hvis du har lite personale til å administrere det. Kryssjekk med anmeldelser (mer enn 100, ikke tre) og prøv kanskje å unngå de gimmick-aktige oppstartene som lover ‘AI-drevet enkelhet’ men leverer rotete dashbord. Enkelhet skalerer bedre.
Ville ikke foreslå ‘Wave’ selv, forresten. @cazadordeestrellas nevnte at det er gratis (sant), men med mindre du gjør noe veldig enkelt, vil du raskt merke begrensningene. Takler ikke vekst spesielt bra etter min mening. Og de oppgraderingene? Ofte skuffende.