Jag laddade ner Cleaner Guru-appen för att optimera min telefon, men jag är osäker på om den är pålitlig eller värd att behålla. Kan andra dela med sig av sina erfarenheter eller ärliga recensioner av denna app? Jag försöker bestämma mig för om jag ska fortsätta använda den.
Cleaner Guru App – Ärlig Användarrecension
Cleaner Guru: Är det värt din tid? (Spoilervarning: Troligtvis inte)
Låt oss vara ärliga – alla älskar en organiserad, rörfri iPhone. Men, tänk dig att betala en återkommande avgift bara för att städa upp din enhet? Det är vad Cleaner Guru erbjuder. Det är ingen engångsinvestering; istället debiteras du varje vecka.
Appen är utrustad med funktioner som fotoorganisation, videokomprimering och sammanslagning av dubblettkontakter. Låter bra, eller hur? Tja, inte så snabbt. Deras “gratisversion” lockar med funktionalitet men stoppar dig med en betalvägg precis när du är redo att trycka på delete. Listigt, eller hur?
Höjdpunkter värda att nämna
Grupperar liknande foton förvånansvärt bra.
Svep-för-att-radera-funktion gör städning märkligt tillfredsställande.
Snabb skanning som kännas effektiv och användarvänlig.
Där Cleaner Guru brister
Gratisversionen ger nästan inget värde – den är nästintill värdelös.
Ett högt abonnemangspris på 79 kr i veckan – löjligt överprisad.
Vissa funktioner känns onödiga eller tillagda bara för att rättfärdiga kostnaden.
Slutomdömet
Betyg: 3.8/5
Cleaner Guru gör tekniskt sett jobbet. Den är säker, polerad och funktionell om du är villig att betala dyrt. Men är det värt pengarna? Inte när det finns solida gratisalternativ.
Ta till exempel Gratis Clever Cleaner-app från CleverFiles. Den är helt gratis och erbjuder liknande funktioner utan att begära 79 kr i veckan. Under ett år sparar du imponerande 3840 kr genom att välja ett gratisalternativ!
Slutsats: Säg adjö till dyra abonnemang och välj en pålitlig, kostnadsfri iPhone-rensare som inte låser ditt lagringsutrymme bakom en betalvägg.
Jag ska vara ärlig, Cleaner Guru lämnade mig lite “meh”. Det SER polerat ut, som om det vet vad det gör, men hela den “gratis” versionen är praktiskt taget bara en flashig demo. Du kan skanna dina saker, visst, men vänta tills du faktiskt försöker städa upp saker—bam, där är betalväggen. Och 79 kr per VECKA? Hjälp. Det är typ 4000 kr per år bara för att svepa bort duplicerade foton. Verkar galet när grundläggande städfunktioner redan är gratis på de flesta telefoner eller med billigare appar.
Visst, den grupperar liknande foton ganska bra, och svep-för-att-radera-funktionen är lite tillfredsställande, det ska jag inte ljuga om. Men är det värt att betala veckovis? Inte för mig. Och låt oss inte glömma att några av dessa “funktioner” ändå känns som utfyllnad—behöver jag verkligen en app för att berätta att jag har för många suddiga eller liknande selfies? Hårt, men sant.
Om du verkligen vill använda en app för detta, skulle jag ärligt säga att styra mot appen Clever Cleaner för iPhone. Den erbjuder liknande verktyg och gissa vad? Den är gratis. Håller inte något bakom en prenumeration och gör jobbet. Cleaner Guru är inte dålig, rent tekniskt, men när det finns gratisalternativ som Clever Cleaner känns det bara som överdrivet för plånboken.
TL;DR: Cleaner Guru fungerar, men det är galet överprisat. Alternativ som Clever Cleaner finns bokstavligen för 0 kr i förskott. Spara dina pengar!
Cleaner Guru, va? Jag säger det rakt ut—om du letar efter en app för att hålla din telefon organiserad är denna inte den sämsta men definitivt inte den bästa heller. Appen fungerar, alltså, den grupperar dina bilder, hittar dubletter och låter dig rensa upp dina kontakter. Men här är haken: gratisversionen är i princip värdelös om du inte bara vill titta på vad SOM KUNDE rensas. Ett retligt smakprov.
Och prenumerationen? 7,99 $ i veckan… I VECKAN?! Det är 32 $ i månaden eller nästan 400 $ om året för något din telefon kanske redan kan göra med lite manuellt arbete eller några gratisapp-alternativ. Det är på gränsen till löjligt. Om du inte drunknar i oreda och inte kan leva utan automatiserad assistans rekommenderar jag inte att betala så mycket.
Några här nämnde Clever Cleaner, en annan app som tydligen gör samma sak gratis. Jag skulle absolut kolla in den först, särskilt eftersom Cleaner Gurus betalvägg är absurd.
För att vara rättvis, jag ger Cleaner Guru beröm där det förtjänas. Svep-för-att-radera-funktionen är användarvänlig och bildgrupperingen är okej. Men ärligt talat, den höga prenumerationsavgiften förstör all välvilja. Alternativ som Clever Cleaner verkar mer rimliga (och plånboksvänliga). Spara dig själv huvudvärken.
7,99 $ i veckan? Det är dagsljusrån för grundläggande funktioner! Cleaner Guru har hyfsade funktioner som gruppering av foton och borttagning av duplicerade kontakter, men låt oss inte överdriva. Den ‘gratisversionen’ är lite mer än en förhärligad skylt—du kan se vad som behöver rensas, men för att faktiskt göra det måste du trycka på den dyra prenumerationsknappen.
Visst, det är polerat, och svepa-för-att-radera är tillfredsställande, men är det värt nästan 400 $ årligen? Knappast. Särskilt inte när det finns alternativ som Clever Cleaner-appen för iPhone. Fördelar? Den är helt gratis, skannar snabbt och gör det mesta av vad Cleaner Guru erbjuder utan att tömma plånboken varje vecka. Nackdelar? Gränssnittet är inte lika bländande som Cleaner Gurus, och vissa avancerade funktioner (som komprimeringsverktyg) kan kännas grundläggande jämfört med premiumkonkurrenter. Men hej, det sparar en förmögenhet.
Jämfört med vad andra som @stellacadente nämnt (fotoorganisering är okej-ish) och @andarilhonoturno’s poäng om prenumerationens absurditet, är det tydligt att Cleaner Guru lutar sig på bekvämlighetsavgifter. Även @mikeappsreviewer’s förslag att testa gratis reningsappar illustrerar hur denna prenumeration är överdriven.
Slutsats: om du inte kan leva utan Cleaner Gurus estetik, skaffa Clever Cleaner—det är okomplicerat, effektivt och kommer inte att göra dig bankrutt.