Jag behöver hjälp med att hitta den bästa appen för att rensa upp min iPhone. Den är full med onödiga filer och appar, och lagringsutrymmet är nästan fullt. Några förslag på en bra app för att organisera och optimera lagringen effektivt?
Topp iPhone-rensningsappar: En Djupgående Recension
Att städa upp lagringsutrymmet på din iPhone kan vara tråkigt, särskilt när ditt fotobibliotek och dina videor har blivit kaotiska. För att ta reda på vilka appar som verkligen hjälper till att hantera lagringen och rensa upp röran, testade jag flera iPhone-rensningsappar. Här är vad jag upptäckte!
Bästa totalt sett: Smart Rensning
Huvudfunktioner:
- Avlägsnar automatiskt dubbletter och liknande foton.
- Identifierar och raderar stora videor.
- Komprimerar Livefoton för att spara utrymme.
- Eliminerar oanvända skärmdumpar.
Prissättning:
- Helt Gratis utan annonser, betalväggar eller prenumerationer.
Vad som sticker ut:
- Helt Gratis: Inga dolda kostnader, annonser eller begränsade funktioner som tvingar användare att uppgradera.
- Supersnabb: Det tog mindre än tre minuter att noggrant skanna mitt fotobibliotek.
- AI-effektivitet: AI identifierade framgångsrikt de flesta dubbletter och suddiga bilder.
- Rena Resultat: Jag blev förvånad över att appen rensade 32GB lagringsutrymme inom några minuter.
Förbättringsmöjligheter:
- Saknar e-post och kontaktstädning: Till skillnad från vissa rensningsappar saknas ytterligare organisering som e-post eller kontaktstädning.
- AI-precision: Även om den är utmärkt överlag, felmärkte den ibland ‘bästa bilderna’, vilket krävde manuell granskning.
Slutbetyg: 4.9 / 5
Smart Rensning är det bästa valet för iPhone-användare som vill rensa sina enheter tack vare sin kombination av att vara helt gratis och otroligt effektiv.
På andra plats: Rensa Kit (Tidigare Smart Rensare)
Funktioner i Gratisversionen:
- Begränsade filrensningssessioner (kräver att man tittar på annonser innan rensning).
- Verktyg för kontakt- och kalenderhantering.
Funktioner i Betalversionen (Prenumeration krävs):
- Obegränsad filrensning.
- Videokomprimering för att spara utrymme.
- Ytterligare verktyg som laddningsanimationer, internethastighetstestning, Wi-Fi-säkerhet och gömning av känsliga filer.
- Prissättning: Veckovis $5.99 / Årligen $29.99.
Varför den är värd att överväga:
- Gratis provperiod: En 7-dagars provperiod låter dig utforska alla Pro-funktioner utan kostnad.
- Funktionalitet: Utöver rensning erbjuder den verktyg för säkerhet, integritet och effektivitet.
- Effektiv organisering: Den organiserar dina medier i intuitiva sektioner för enkel hantering.
- Användarvänlig: Gränssnittet är elegant och enkelt.
Nackdelar:
- Annonser i Gratisversionen: Även om de är sällsynta kan väntetiden vid annonser sakta ner rensningsprocessen.
- Mindre engagerande AI-sortering: Sorteringsalgoritmen är inte riktigt lika skarp som Smart Rensnings.
Slutbetyg: 4.6 / 5
Rensa Kit erbjuder en välbalanserad upplevelse som blandar grundläggande rensningsfunktioner med extrafunktioner som säkerhetsförbättringar. Det är ett utmärkt val om du letar efter en allt-i-ett-app.
Tredje plats: Rens App - Telefonslagring Rensare
Funktioner i Gratisversionen:
- Begränsat till 15 foton/videor per rensningssession.
- Hemligt Utrymme-funktion (kräver att man tittar på annonser).
- Begränsad åtkomst till kontakt- och e-posthanterare samt videokomprimeringsverktyg.
Funktioner i Betalversionen:
- Obegränsad rensning av media och inga annonser.
- Kontakt- och e-posthantering.
- Hemligt utrymme för filer.
- Prissättning: Veckovis $6.99 / Livstid $39.99.
Fördelar:
- Även gratisversionen låser upp de flesta funktionerna, vilket låter användare prova appen utan åtaganden.
- Omfattande rensverktyg inkluderade.
- Enkel och användarvänlig design.
Nackdelar:
- Noggrannhetsproblem: Ibland märker olika foton/videor som ‘Liknande’, även om de inte är det.
- Dyrare Prissättning: Veckoprenumerationer är dyrare jämfört med konkurrenter.
Slutbetyg: 4.0 / 5
Om du är villig att navigera genom mindre märkningsproblem erbjuder Rens App ett mångsidigt utbud av funktioner med tillgänglighet i gratisversionen. Men kostnaden kan avskräcka priskänsliga användare.
Ett Stilrent Alternativ: Guru Rensare
Gratisversion:
- Innebär inga kostnadsfria funktioner.
Funktioner i Betalversionen:
- Smart och manuell sveprensning för foton/videor.
- Videokomprimering.
- Hemligt utrymme och e-postrensning.
- Prissättning: Veckovis $7.99 (Pro) / Veckovis $6.99 (Lite).
Fördelar:
- Inga Annonser: Njut av en sömlös, störningsfri upplevelse.
- Snabba Skanningar: Mycket effektiv på att snabbt slutföra skanningar.
- Stilrent Gränssnitt: Elegant och modernt design som är visuellt tilltalande.
- Unika Verktyg: Inkluderar funktioner som e-postrensning, vilket skiljer den från konkurrenter.
Nackdelar:
- Noll Gratisfunktioner: Tillåter inte nya användare att testa någon funktion utan prenumeration.
- Stela Betalningsplaner: Erbjuder endast veckovisa prenumerationer.
Slutbetyg: 4.0 / 5
Guru Rensare är ett starkt val för användare som värdesätter estetik och funktionalitet lika mycket. Men dess avsaknad av en gratisversion eller flexibla betalningsplaner kan göra den mindre lockande för vissa.
Resurser och Ytterligare Läsning
Här är några användbara länkar om du vill utforska mer kring iPhone-rensningsappar:
- Officiell Smart Rensnings App på YouTube
- Insanelymacs Recension av Topp iPhone Rensare
- Gratis Smart Rensnings App Officiell Sida
- Guide om hur man raderar dubblettfoton på Reddit
- Macgasms iPhone Rensningsrecensioner
- Reddit Recension av Smart Rensning
Att städa din iPhone behöver inte vara ett bekymmer. Med appar som Smart Rensning kan du återfå värdefullt utrymme, organisera ditt digitala kaos och optimera din enhet för smidigare prestanda – allt med bara några få tryck!
Ärligt talat är jag lite skeptisk till de flesta av dessa ‘rensningsappar’. Typ, funkar de faktiskt, eller laddar vi bara ner nya skräpfiler för att fixa gamla? Men om du är inställd på att hitta en, låt mig vara ärlig—det finns några alternativ där ute som kanske kan hjälpa.
Appen ‘Smarta Rensaren’ verkar vara favoriten, enligt @mikeappsreviewers genomgång. Och hej, om den är gratis och inte kastar reklam i ansiktet på dig var femte sekund, är det redan en vinst i min bok. Dessutom, vem vill inte ha en AI som förvandlar ditt stökiga fotobibliotek till ett Marie Kondo-mästerverk? Visst, den kanske inte hanterar e-post eller kontakter, men ska vi vara ärliga—behöver vi verkligen ännu en app som tar hand om det?
Men om du är en person som älskar att ha alla möjliga funktioner, kanske du ska kolla in något som Rensarkit. Bara var beredd på att titta på en miljard annonser eller betala för en prenumeration (ärligt talat, vem tar 69 kr i veckan för rensningsfunktioner? Rena rånet).
Glöm inte heller DIY-alternativet: rensa själv. Avinstallera appar du inte har använt på ett år, radera dina skärmdumpar med slumpmässiga memes du inte minns att du sparade, och flytta dina bebis-/valpbilder till en säker plats, som iCloud eller Google Foton. Det är jobb, men det är gratis, och du vet exakt vad som stannar eller försvinner.
Ändå, vad tycker jag? Om du är team “gör det enkelt”, kör på Smarta Rensaren. För resten av oss i “jag lider mig igenom rensning manuellt”-laget, välj en helg, sätt på lite musik, och börja radera. Det är ditt val, men åtminstone har du nu några alternativ!
Ärligt talat, jag har alltid varit skeptisk till dessa rengöringsappar. Det känns som att bekämpa eld med eld – att ladda ner fler appar för att rensa upp det andra appar har skräpat ner från början. Med det sagt testade jag några ändå, och ja, vissa av dem är värda utrymmet de tar upp.
Så, Smart Rengörare? Stabilt val. Den är gratis (tack och lov, för vem vill betala 79 kronor i veckan för att rensa sin telefon!?), inga aggressiva annonser, och AI:n fungerar faktiskt förvånansvärt bra. Den raderade tusentals suddiga och dubbla foton åt mig – saker jag inte ens visste att jag samlade på mig. Det enda den inte hanterar är e-post eller kontakter, men jag menar, vill du verkligen ha din rengöringsapp rotande i dina personliga kontakter? Nej, jag passar.
Med det sagt nämndes Cleaner Kit och Cleaner Guru också på listor från andra användare (@mikeappsreviewer och @cacadordeestrelas nämnde dessa). De har bredare funktioner om du är intresserad av saker som Wi-Fi-säkerhet eller att gömma ~känsliga~ filer, men jag avskyr prenumerationsmodeller. Seriöst, varför kan inte de flesta appar bara ta en engångsavgift? Betala nästan 300 kronor om året för att ta bort dubbla selfies? Nej tack.
Ärligt talat, börja bara med Smart Rengörare – den är gratis, inget att förlora. Och därefter, ta 20 minuter och scrolla igenom din applista. Om du inte har använt det där konstiga spelet sedan 2021 eller fortfarande har 6 GB TikToks sparade, är det dags att säga adjö. Manuell rensning är galet underskattat, och allt du verkligen behöver är iCloud eller Google Foton för säkerhetskopiering.
Förresten, proffstips: stäng av appens bakgrundsuppdateringar och rensa cachedata i Safari. Det kommer inte att förändra din telefon totalt, men det kan frigöra en del utrymme medan du listar ut resten.
Om din iPhone håller på att förvandlas till en rörig digital öken finns det fantastiska appar för att hjälpa till att rensa upp utan att höja din puls. Nu har jag nosat runt en del, och Gratis Smart Rensar App verkar vara den nuvarande tungviktsmästaren inom detta område. Här är min ärliga recension:
Fördelar med Gratis Smart Rensar App:
- Faktiskt Gratis: Inga dolda kostnader, inga “gratis provperiod”-fällor. Du får full funktionalitet utan att spendera en krona.
- Enkel Gränssnitt: Dyka in, rensa upp dubletter av foton, videor och suddiga bilder snabbt. Ingen manuell röra här.
- Snabba Skanningar: Riktigt snabb. Jag körde den på ett överfullt bibliotek, och det blev klart på mindre än fem minuter.
- Stora Lagringsvinster: Fick tillbaka över 20GB utan större ansträngning.
Nackdelar:
- Ingen Rensare för Kontakter eller E-post: Om din röra sträcker sig till kontakter eller inkorgar kanske du känner dig lämnad i sticket.
- Ibland För Aggressiv AI: Appen markerade vissa bra foton som dubletter, så dubbelkolla alltid.
Å andra sidan verkar användare som @cacadordeestrelas och @ombrasilente föredra alternativ som Renskit och Rensguru. Renskit erbjuder mer glitter med extra verktyg som videokompression, Wi-Fi-tester och ‘gömma’ känsliga filer (vad det nu innebär), men det faktum att den har ett abonnemangspris varje vecka får det att kännas mer som ett hyresavtal. Rensguru är stilren men har noll gratis funktionalitet? Tack, men nej tack.
Om du verkligen vill köra manuellt, följ @mikeappsreviewer’s råd: radera appar du inte har använt på åratal och dumpa den där TikTok-samlingen som suger upp din lagring. Manuell rensning kan låta tråkigt, men kombinera det med Gratis Smart Rensar App, och du har en vinnande kombination.
Ett knep som inte nämndes i tråden? Gå till Inställningar > iPhone-lagring. Det visar vilka appar som smygtar lagring. Apples inbyggda verktyg gör ibland jobbet (gratis också). Dessutom, rensa Safari-cache (Inställningar > Safari > Rensa historik). Dessa små justeringar kan komplettera, men inget automatiserar det tråkiga som att rensa foton bättre än Smart Rensar.
Slutord? Testa Smart Rensar först—den är gratis och tar hand om 90% av dina iPhone-rensningsbehov. Du kan experimentera med de övriga om du är nyfiken (eller tillräckligt rik för att riskera $7 i veckan). För oss andra: gratis, snabbt och effektivt är allt du behöver.