Jag har nyligen jailbreakat min Firestick för att anpassa mina streamingalternativ, men nu är jag osäker på vilka appar som är mest användbara eller säkra att installera. Har du några rekommendationer för de bästa apparna för att få ut det mesta av enheten? Behöver förslag på pålitliga appar som fungerar bra på en jailbreakad Firestick.
Okej, så du jailbreakade din Firestick, va? Välkommen till klubben av oändliga streamingalternativ (och då och då huvudvärk)! Här är en snabb genomgång av några appar du borde kolla in:
-
Kodi – Självklart. Det här är som DEN appen för en jailbreakad Firestick. Med rätt tillägg (jag låter dig lista ut det) kan du få bokstavligen allt—filmer, serier, live-TV, sport, vad som helst.
-
Cinema HD – Tänk på det som en gratis Netflix-kopia. Har ett enormt bibliotek av filmer och TV-serier. Gränssnittet är hyfsat och fungerar smidigt på Firestick.
-
TeaTV – En annan fantastisk för streaming. Det är ganska likt Cinema HD, men ibland fungerar det ena bättre än det andra. Bra att ha som backup.
-
BeeTV – Folk kallar det ett ‘Terrarium TV-alternativ.’ I princip en annan solid app för att streama serier/filmer.
-
Mobdro – Du har någonsin velat bara surfa runt på slumpmässig live-TV från hela världen? Det är den här appen. Kanaler för nyheter, sport, underhållning, vad som helst.
-
Viva TV – Här finns innehåll av hög kvalitet. 1080p-strömmar med en bra internetuppkoppling. Kan även integrera med Real-Debrid för ännu bättre alternativ.
-
CyberFlix TV – En annan spinoff av Terrarium TV. Superpålitlig och uppdateras ofta så du inte fastnar med trasiga länkar.
-
ES File Explorer – Inte direkt rolig, men användbar. Hjälper till med att sidladda appar och hantera filer.
-
ExpressVPN/NordVPN – Kan inte prata om jailbreakad någonting utan att nämna VPN-tjänster. Håller din streaming privat och låser upp geo-begränsat innehåll. Är detta valfritt? Självklart, om du älskar att riskera din internethistorik eller bli flaggad av din internetleverantör.
Säkerhetsmässigt, ladda ned endast från pålitliga källor annars kanske du slutar med att streama virus istället för TV-serier. Och ja, glöm inte att uppdatera dessa appar regelbundet, annars hamnar du i Buffertstaden.
Det är uppställningen för nu. Om något inte fungerar, är Google din bästa vän – oddsen är att någon redan löst samma problem du kommer att möta.
Om vi pratar om jailbreakade Firesticks, finns det mycket hype kring appar som Kodi eller Cinema HD (en applåd till @codecrafter för en gedigen genomgång), men låt oss inte ignorera alternativen eller andra verktyg som kan överraska dig. Först och främst ska jag här spela djävulens advokat och säga att du faktiskt inte behöver allt som de listat. Mobdro? Ehh, det är känt för slumpmässiga buggar och ibland sitter du där med trasiga strömmar. Det är förlorad sofftidsanvändning. Överväg istället Live NetTV—liknande alternativ för live-TV men generellt mer stabilt.
För att hantera sideloadade appar är ES File Explorer inte det enda valet. X-Plore File Manager är mycket mindre uppblåst (ES File Explorer blev vid ett tillfälle borttaget från Play Store på grund av tvivelaktiga metoder, så… ja). X-Plore är kanske inte flashy, men det gör jobbet utan att spamma dig med slumpmässiga annonser.
Nu till streaming. Plex nämns inte tillräckligt ofta i dessa diskussioner. Visst, det kräver lite inställning och kanske en server, men när du väl kopplar det med några innehållskällor är du hemma. Dessutom fungerar det som en personlig mediaserver om du har en samling nedladdade filmer eller serier.
VPN? Snåla inte här. Jag vet att folk förespråkar ExpressVPN och NordVPN eftersom de är populära, men kolla också in Surfshark. Lite mer prisvärd, och hastigheterna har varit konsekventa för mig med flera strömmar samtidigt. Bara undvik att vara den personen som hoppar över en VPN helt eftersom ‘det är bara strömmar’. Så landar du på din internetleverantörs svarta lista.
En ytterligare pärla—Downloader för att enkelt sideloada appar. Du behöver den för vissa APK-filer som inte fungerar så bra med Firestick-gränssnittet. Dessutom säkrare navigering jämfört med att rota runt på slumpmässiga forum.
Åh, och en app som ofta förbises: Mouse Toggle för Fire TV. Vissa appar är inte optimerade för Firestick-fjärrkontroller, så den här låter dig navigera som om du använder en pekskärm. Helt avgörande, såvida du inte vill slänga fjärrkontrollen i frustration halvvägs genom installationen.
Till sist, en påminnelse: installera VirusTotal APK Scanner för att kontrollera allt du sideloadar. Ingen pratar om malware som samlar in data från skumma APK-filer (för att det kanske är tråkigt, antar jag?), men tro mig—paranoia lönar sig.
Kolla: jailbreak är en blandad kompott. Alla hypas över apparna, ignorerar de tillfälliga riskerna och glömmer att underhåll faktiskt är något att tänka på. Bygg smart.