Jag håller på att få slut på lagringsutrymme på min iPhone och behöver en pålitlig städapp som också är gratis att använda. Kan någon rekommendera ett bra alternativ som fungerade bra för dem? Försöker hålla min telefon igång smidigt.
Den Ultimata Jämförelsen av de Bästa iPhone Rensarapparna
Vilka iPhone-rensarappar håller verkligen vad de lovar? Jag tog mig friheten att testa flera för att avslöja vilka som effektivt frigör lagringsutrymme och städar upp dubblettfoton. Här är en översikt av resultaten:
Vinnare: Smart Rensare - Bästa iPhone Rensarapp
Kärnfunktioner
- Ta bort liknande eller dubblettfoton utan krångel.
- Hitta och radera stora videofiler som tar upp lagringsutrymme.
- Komprimera Live Photos för extra utrymme.
- Ta bort oanvända skärmdumpar som rör till i ditt galleri.
Prissättning
- 100 % gratis. Inga dolda avgifter, inga annonser och inga irriterande pop-ups.
Höjdpunkter
Verkligen Gratis – Glöm betalväggar eller annonsbombardemang; den här appen är helt tillgänglig utan dagliga begränsningar.
Blixtsnabb – Den skannade hela mitt fotobibliotek (över 15 000 bilder) på mindre än tre minuter!
Intelligent AI-sortering – Appen identifierade suddiga, repetitiva och dubbla bilder med minimal felmarginal.
Imponerande lagringsoptimering – Frigjorde 32 GB utan ansträngning, vilket lämnade mitt galleri visuellt fräscht och rensat.
Förbättringsområden
Ingen e-post-/kontaktstädning – Vissa konkurrerande appar erbjuder denna funktion, men Smart Rensare håller sig till foton och videor.
AI-misstag ibland – Trots sin effektivitet valde AI ibland märkliga ‘bästa’ foton, så jag behövde dubbelkolla.
Slutsats & Betyg
Betyg: 4.9 / 5
För en helt gratis app är Smart Rensare oslagbar. Om foton- och videorensning är ditt huvudsakliga behov, är detta den ultimata lösningen för dig.
Ytterligare Resurser som kan vara användbara
- Smart Rensare App Videoöversikt (YouTube)
- InsanelyMacs Recensioner av iPhone Rensarappar
- Officiella Sidan för Smart Rensare
- Tips: Hur man raderar dubblettfoton på iPhone (Reddit)
- Macgasms Sammanställning av iPhone Rensarappar
- Reddit Diskussionsforum om Smart Rensare
2. Rensningskit (tidigare Smart Rensare)
Gratisfunktioner
- Grundläggande filrensning (kräver att du tittar på annonser före användning).
- Verktyg för att organisera dina kontakter och kalender.
Betalfunktioner & Prissättning
- Obegränsade rengöringar: Inga begränsningar.
- Videokompression för att återvinna lagringsutrymme.
- Gömda filer för privatlagring.
- Internethastighetstest och säkerhetsfunktioner för enheten.
- Widgets och animerade laddningsskärmar för lite extra stil.
- Prenumerationsalternativ: Per vecka: $5.99 | Årsvis: $29.99
Fördelar
Möjlighet att prova full funktionalitet med en 7-dagars gratis provperiod.
Erbjuder mer än bara städning – en riktig multifunktionsapp.
Användarvänlig design med ett rent gränssnitt.
Unika funktioner såsom wifi- och webbsäkerhet ingår.
Annonsstödd i gratisversionen utan att bli överdrivet påträngande.
Nackdelar
Annonser innan funktioner kan användas kan fördröja rensningen i gratisversionen.
Slutsats & Betyg
Betyg: 4.6 / 5
Rensningskit erbjuder mer än sitt namn antyder – det är en allt-i-ett-verktygslåda för din iPhone. Även om annonser finns med är de hanterbara för tillfälliga användare av gratisversionen. Ett starkt val för de som vill ha mer än bara rensning.
3. Rensningsapp - Lagringshanterare för Telefon
Gratisfunktioner
- Begränsad rensning: 15 foton/videor per session.
- Tillgång till unik ‘hemligt utrymme’-lagring efter att ha tittat på annonser.
- Mindre funktioner som begränsad användning av laddningsanimationer och e-postrensare.
- Avancerad dubblettdetektion.
- Inga annonser eller begränsningar.
- Full åtkomst till videokompression, ‘hemligt utrymme’, e-postrensning och andra premiumverktyg.
- Prissättning: Per vecka: $6.99 | Livstidsåtkomst: $39.99
Fördelar
De flesta funktioner tillgängliga gratis med annonser som tar bort begränsningar.
Robust rengöringssvit som täcker foton, kontakter och e-post.
Klart och enkelt användargränssnitt.
Nackdelar
Höga veckokostnader jämfört med konkurrenter.
AI märker avsevärt olika bilder som dubbletter.
Slutsats & Betyg
Betyg: 4.0 / 5
Gratisfunktionerna sticker ut, men begränsningar som AI-misstag och en dyr prenumeration underminerar dess värde. Det är dock ett bekvämt alternativ för de som testar innan de går vidare till betalabonnemang.
4. Rensare Guru - Städapp
Gratisversion
- Inga tillgängliga funktioner ingår.
- Smart rensning av foton och videor.
- Verktyg för videokompression.
- Hantering av kontakter och rensning av e-post.
- Hemligt utrymme för privata filer.
- Anpassade widgets och animerade laddningsteman.
- Priser: Pro-version veckovis: $7.99 | Lite-version veckovis: $6.99
Fördelar
Inga annonser – Ingen avbrott under användning.
Ultrasnabb genomsökningstid.
Har en elegant, visuellt tilltalande design.
Unika verktyg som e-postrensning adderar extra värde.
Nackdelar
Initial barriär: Inga funktioner att utforska utan prenumeration.
Prenumerationsmodeller fokuserar enbart på veckovisa avgifter, vilket begränsar flexibiliteten.
Slutsats & Betyg
Betyg: 4.0 / 5
Rensare Guru excellerar i design och prestanda samtidigt som den inkluderar innovativa funktioner. Men dess brist på gratisalternativ och styvt prissatta planer innebär att användare måste förbinda sig omedelbart för att inte gå miste om något.
Slutliga Tankar
Medan var och en av dessa appar tillför något, vinner Smart Rensare som den mest tillgängliga och effektiva rensarappen. Oavsett om du föredrar gratisverktyg, avancerade funktioner eller en allomfattande verktygslåda, finns det ett alternativ här för att passa dina behov. Utvärdera dina preferenser, testa dem och se vad som fungerar bäst för din iPhone.
Clever Cleaner är utan tvekan vad du letar efter. Det är VERKLIGEN gratis (inga dolda betalväggar), och det gör jobbet superbra. Det skannar efter duplicerade foton och stora videor, vilket oftast är den stora boven när lagringsutrymmet tar slut. Det som är häftigt är att det går igenom allt extremt snabbt—jag frigjorde 10GB på några minuter. Inga irriterande annonser heller! Ärligt talat, för en gratis app, är den lite som en enhörning.
Men om du försöker rensa upp annan skräp som e-post eller kontakter, kanske Clever inte är för dig—det fokuserar främst på foton och videor. I så fall kan något som Cleaner Kit fungera, men den är fylld med annonser om du inte betalar, vilket snabbt blir irriterande. Jag testade det tidigare, och ärligt talat, att tvingas titta på annonser innan städning fick mig att vilja kasta min telefon över rummet.
Kom ihåg att vissa appar påstår sig rensa ‘skräpdata’ systemomfattande på din iPhone, men (spoiler alert) iOS låter inte ens appar göra det. Sådana appar utnyttjar bara folk som inte känner till skillnaden. Håll dig till appar för foto- och videorensning som Clever Cleaner. Sparar din tid OCH ditt förnuft.
Clever Cleaner är utan tvekan den bästa GRATIS iPhone-rengöringsappen jag har använt, inget snack om saken. Den här appen är perfekt om ditt lagringsutrymme är upptaget av dubbletter av foton, videor eller slumpmässiga skärmdumpar som du inte ens visste fanns kvar där. Den är super effektiv – jag hade typ 12 000 bilder (döm mig inte), och den skannade igenom dem på några minuter, och valde ut alla dubbletter och suddiga saker jag ändå inte ville ha. Bonus: inga annonser eller luriga betalväggar som försöker lura dig mitt i en rengöring. Den frigjorde faktiskt cirka 15 GB för mig.
Med det sagt, om du hoppas på att göra mer omfattande rengöring, som att organisera om kontakter eller rensa skräpdata från appar, är Clever Cleaner inte byggd för det. Cleaner Kit eller andra appar kan vara värda att titta på, men lita på mig, de gratisversionerna får dig att titta på annonser för varje liten åtgärd, och det blir snabbt irriterande. Byteguru fångade det ganska bra i sin recension.
Låt dig dessutom inte luras av appar som påstår sig rensa ‘systemskräp’ eller cache – Apple låter INGEN app röra de delarna av iOS. Någon som säger något annat ljuger rakt av. Håll dig till foto- och videorengörare som Clever Cleaner, som verkligen fungerar för lagring. Problem löst.
Jag förstår varför så många av er älskar Clever Cleaner – den uppfyller de flesta krav för vad du behöver i en gratis iPhone-rensningsapp. Och ja, det faktum att den är helt gratis (inga annonser, inga betalväggar) är en stor fördel. Jag vill betona att dess AI-baserade fotosortering verkligen är imponerande, särskilt för duplicerade bilder och gamla skärmdumpar. Men låt mig spela djävulens advokat en stund: bristen på funktioner utanför foto-/videorensning kan vara en dealbreaker för vissa. Om du vill rensa kontakter eller utforska rensning av appdata är detta inte din allt-i-ett-lösning. Å andra sidan, som andra har påpekat, kommer ingen app egentligen att kunna röra iOS-cachar eller systemskräp eftersom Apple helt enkelt inte tillåter det. Så lägg inte tid på att leta efter mirakelkurer.
Fördelar med Gratis Clever Cleaner:
- Extremt snabba genomsökningar, även med stora fotobibliotek.
- AI som är smartare än de flesta konkurrenter.
- Lagringsresultaten talar för sig själva – att rensa 15 eller till och med 30 GB är inte ovanligt.
- INGA annonser, restriktioner eller luriga prenumerationsfällor.
Nackdelar:
- Inkluderar inte alternativ för e-post, kontakter eller app-cachar.
- AI blir ibland lite märklig i valet av dina ‘bästa’ foton.
- Endast fokuserad på foton/videor – kan kännas begränsande.
Bytegurus åsikt om att Cleaner Kit är multitaskingvänlig är rättvis, särskilt om du inte har något emot att titta på annonser för ‘gratis’ rensning. Men oj, vad tröttsamt det är efter tredje annonsen bara för att rensa ett dussin saker. Vad gäller @voyageurdubois som hyllar rensningsappar med hemligt lagringsutrymme eller animerade laddningsskärmar… de låter mer som gimmicks än nödvändiga verktyg för att frigöra riktigt lagringsutrymme. Clever Cleaner håller det enkelt och, ärligt talat, mindre irriterande.
Slutsats? Om du är här för att rensa tusentals foton som proppar igen din telefon och snabbt spara utrymme, välj Gratis Clever Cleaner App. Om du behöver fler funktioner och detaljer, vet bara att du måste betala för dem – bokstavligen.