Jag letar efter den bästa ljudboksappen för min iPhone. Jag pendlar dagligen och vill använda den tiden till att lyssna på ljudböcker. Dessutom är jag intresserad av funktioner som offline-lyssning och ett bra biblioteksurval. Några rekommendationer skulle vara till stor hjälp. Tack!
Du vet vad som kommer att rädda din förstånd under de långa pendlingarna? Audible. Seriöst, det är som att ha ett bibliotek i fickan. Det har ett massivt urval, massor av exklusivt innehåll, och de har i princip uppfunnit ljudböcker. Lyssning offline? Check. Plus, det är Amazon, så du kan alltid hitta erbjudanden och synkronisera med Kindle om du någonsin bestämmer dig för att läsa.
Libby är fantastisk om du vill ha gratis tillgång till ljudböcker genom ditt lokala bibliotek. Det är superanvändarvänligt, men ibland finns det en väntelista för populära titlar. Men hej, det är gratis!
Sen finns det Apple Books, som är okej om du redan är fast i Apples ekosystem, men biblioteket är inte lika omfattande som Audibles. De har dock några exklusiva grejer.
Till sist finns det också Scribd. Det är som Netflix för böcker, obegränsad tillgång för en månadsavgift, men en rättvis varning: deras urval av ljudböcker är inte heller lika robust som Audibles.
Om du är seriös med att dyka djupt och vill ha inga avbrott, välj Audible. För budgetvänligt, Libby är din vän. För hela paketet med både böcker och ljudböcker, Scribd. Trevlig pendling!
Letar du efter den bästa ljudboksappen för iPhone, va? Nåväl, spänn fast dig – här är min åsikt. Audible är verkligen jätten här. Den har det största biblioteket av ljudböcker. Offline-lyssnande är förstklassigt, och glöm inte de där Amazon-dealerna som kan sänka priset på titlar.
Men låt oss prata om alternativ utöver de vanliga misstänkta som Audible och Libby (som är fantastiska, missförstå mig inte). En annan bra app att överväga är Google Play Böcker. Den går ofta under radarn, men den erbjuder en ganska omfattande samling, konkurrenskraftiga priser och offline-lyssnande. Och om du redan använder andra Google-tjänster kan du finna integrationen ganska praktisk.
Sedan finns Chirp. Jag ser det inte nämnas mycket, men Chirp erbjuder kraftigt rabatterade ljudböcker, särskilt om du prenumererar på deras e-postlista. Det är fantastiskt för oss som är ute efter deals. Du kanske inte får djupet och exklusivt innehåll som Audible, men din plånbok kommer att tacka dig.
Det finns också Kobo Böcker. Även om dess bibliotek kanske inte rivaliserar Audible’s eller Scribd’s, erbjuder Kobo bra synkronisering med e-böcker, och offline-lyssnande är en lätthet. Bonus om du har en Kobo e-läsare.
Om du känner dig äventyrlig och inte har något emot lite krångel, prova Libro.fm. Det stöder lokala bokhandlar, och du kan må bra över var dina pengar går. Det har ett anständigt urval, dock inte lika stort som Audible. Du får fortfarande offline-lyssnande, så det är täckt.
Så ja, om du är djupt inne i Amazon-världen är Audible ditt bästa val. Men underskatta inte Google Play Böcker eller Chirp om du letar efter alternativ. Ibland leder den mindre färdade vägen till intressanta fynd. Dessutom håller variation pendlingen fräsch!