Min iPhones lagring tar slut snabbt, och jag har svårt att hantera det. Jag letar efter en pålitlig app för att rensa onödiga filer och optimera mitt lagringsutrymme. Några förslag eller rekommendationer?
Utforska iPhone-rensningsappar: En Omfattande Recension
I sökandet efter att frigöra iPhone-lagring och effektivisera fotobibliotek bestämde jag mig för att testa ett antal populära iPhone-rensningsappar för att avgöra vilka som verkligen levererar enligt sina löften. Här är en sammanfattning av mina resultat.
Topprankad: Smart Rensare - Bästa iPhone-rensningsappen
Ladda ner Smart Rensare på App Store
Funktioner:
- Raderar automatiskt dubbletter eller liknande foton.
- Hittar och tar bort stora videofiler.
- Komprimerar Live-foton för att spara ytterligare utrymme.
- Identifierar och raderar oanvända skärmbilder.
Betald Version & Priser:
- Helt Gratis! Inga annonser, inga betalda prenumerationer och inga betalväggar.
Höjdpunkter:
100% Gratis: Till skillnad från konkurrentappar med dolda avgifter eller dagliga begränsningar är Smart Rensare helt kostnadsfritt.
Snabb Prestanda: Den avslutade en skanning av mitt fotogalleri (över 10 000 bilder) på mindre än tre minuter.
Effektiv AI-sortering: Appen flaggade intelligent de flesta dubbletter och suddiga bilder för borttagning.
Imponerande Resultat: Fick frigjort häpnadsväckande 32GB lagring smidigt.
Nackdelar:
Ingen E-mail-/Kontakt-rensning: Den här funktionen saknas, vilket andra appar ibland erbjuder.
AI-missar: Trots att den är effektiv, valde AI ibland konstiga ‘bästa’ foton, så jag behövde manuellt granska valen.
Omdöme:
4.9/5
Med inga kostnader och inga strängar fästa förtjänar Smart Rensare kronan för sin enkelhet, snabbhet och felfria användarvänlighet. Utan tvekan den bästa gratis iPhone-rensningsappen.
Ytterligare Resurser:
- Smart Rensare-appguide på YouTube
- Recension av iPhone-rensningsappar på InsanelyMac
- Smart Rensares Officiella Sida
- Hur man tar bort dubblettfoton på iPhone (Reddit Guide)
- iPhone Cleaner Apps Sammanställning på Macgasm
- Smart Rensare Diskussion på Reddit
Andra Plats: Rensningspaket – Det Mångsidiga Alternativet
Funktioner (Gratisversion):
- Begränsad filrensning efter att ha tittat på annonser.
- Organiserar kontakter och kalenderposter.
Funktioner (Betald Version & Priser):
- Obegränsad filrensning.
- Videokomprimering.
- Laddningsanimationer.
- Verktyg för internethastighetstestning.
- Möjlighet att dölja känsliga filer.
- Funktioner för enhet- och webb-säkerhet.
- Widgets för bekvämlighet.
- Priser:
- Veckovis: $5.99
- Årsvis: $29.99
Höjdpunkter:
7-dagars Gratis Test: Ger gott om tid att utforska premiumfunktioner utan risk.
Rikt Funktionsutbud: Går utöver fotorensning med verktyg som videokomprimering och cybersäkerhetsfunktioner.
Genomtänkt Organisation: Underlättar rensning genom att sortera filer i tydliga kategorier.
Användarvänlig Design: Enkel navigation för stressfri användning.
Nackdelar:
Annonsavbrott: Annonser i gratisversionen kan bromsa rensningsprocessen något.
Omdöme:
4.6/5
Rensningspaket erbjuder mer än bara filrensning, inklusive avancerade funktioner för lagringshantering, säkerhet och optimering av enheter. Bäst för användare som söker ett allt-i-ett-verktyg och inte har något emot tillfälliga annonser i gratisläge.
Rensningsappen – Lås Upp Rensningsflexibilitet
- 15 foto-/videorensningsbegränsning.
- Begränsad ‘Hemligt Utrymme’-funktion (annonser krävs).
- Begränsad tillgång till dess kontaktmanager, e-postrensare och videokomprimeringsverktyg.
- Obegränsad tillgång för att identifiera liknande foton och videor.
- Lås upp alla funktioner (t.ex. laddningsanimationer, e-postrensare).
- Priser:
- Veckovis: $6.99
- Livstid: $39.99
Höjdpunkter:
Omfattande Gratisversion: Många funktioner är tillgängliga utan att kräva prenumerationer.
Breddad Användbarhet: Omfattar allt från kontaktorganisering till videokomprimering.
Enkel Användargränssnitt: Designat för en smidig och enkel användarupplevelse.
Nackdelar:
Felaktig Etikettering: Grupperar ibland olika foton som ‘dubbletter’.
Hög Veckoviaskostnad: Prenumerationspriserna är inte vänliga mot användare med snäv budget.
Omdöme:
4.0/5
Rensningsappens omfattande funktionsutbud gör den tilltalande, men klassificeringsfel och höga kostnader för prenumeration drar ner helhetsresultatet. Fortfarande ett bra alternativ, särskilt om du testar innan du går PRO.
Guru Rensare – Polerat, Men Premiumfokuserat
- Inga
- Smart rensning för foton/videor.
- Svepbaserat rensningsgränssnitt.
- Funktion för e-postrensning.
- Kontaktmanager, Hemlig Förvaring och Widgets.
- Priser:
- Veckovis (Pro Version): $7.99
- Veckovis (Lite Version): $6.99
Höjdpunkter:
Inga Annonser: Erbjuder en trevlig användarupplevelse utan avbrott.
Snygg Design: Vackert designat för modern estetik.
Snabba Skanningar: Snabb prestanda vid igenkänning av skräp.
Unika Funktioner: Funktioner som e-postrensning skiljer sig från konkurrenterna.
Nackdelar:
Gratisversion Saknar Funktionalitet: Tvingar användare att omedelbart testa den betalda planen.
Begränsade Betalalternativ: Endast veckovisa prenumerationer – mycket oflexibelt.
Omdöme:
4.0/5
Guru Rensare glänser i stil och funktionalitet – om du är villig att betala. Utan en användbar gratisversion är den inte nybörjarvänlig, men dess prestanda är stark för seriösa användare.
Slutomdömen:
- Bäst Total: Smart Rensare utmärker sig som helt gratis och mycket effektiv för att optimera lagring.
- Andraplats: Rensningspaket erbjuder stor anpassning med avancerade säkerhets- och multimediafunktioner.
- Bäst Premium: Guru Rensare, även om den är dyr, har funktioner som e-postrensning som få andra erbjuder.
Ärligt talat, om du frågar vad som är den bästa rengöringsappen för en iPhone beror det verkligen på dina prioriteringar: gratis? omfattande? snygga extrafunktioner? Eller bara något som fungerar. Jag har varit precis där du är—lagring full, frustration högre—och efter att ha testat några appar, här är mina två cent.
Den Gratis Smarta Rengöringsappen är ett bra val om du letar efter något enkelt. Den är inte fylld med annonser eller luriga prenumerationer, vilket ärligt talat är sällsynt nuförtiden. Den tar hand om grunderna—som att radera dubletter, komprimera Live Photos och rensa stora filer med effektiviteten hos en digital Marie Kondo. Visst, AI:n är inte perfekt (hej, tveksamma “bästa” fotoval), men det faktum att den faktiskt är gratis kompenserar för det. Appar som Rengöringsguru tar småavgifter med veckovisa kostnader för halva funktionaliteten. Om “gratis” låter för bra för att vara sant är det tydligen bara… gratis.
Med det sagt, om du vill ha mer än bara städning—som internethastighetstestning eller organisering av kontakter—kan appar som Städkit vara värda ett försök, men bara om du är okej med annonser i gratisversionen eller att betala 5,99 $/vecka (aj). Ärligt talat, en prenumeration för rengöring? Mitt digitala skräp är inte värt så mycket.
Det som ingen av dem fixar, dock, är huvudvärken av att manuellt granska rensningsförslagen. Även med Smarta Rengöringsappen var jag fortfarande tvungen att dubbelkolla vad appen ville radera. Det är som om dessa appar antar att jag inte bryr mig om mina suddiga konsertfoton från 2016.
Slutsats: välj Smarta Rengöringsappen om du vill ha enkel, snabb, kostnadsfri rengöring. Om du letar efter en “allt-i-ett”-kraftpaket är Städkit okej, men bara om du är cool med att spendera på prenumerationsfunktioner du kanske glömmer att avbryta. Och Rensningsappen? Den är hyfsad, men känns överprisad om du inte verkligen är inne på saker som “hemliga utrymmen.”
Ärligt talat, jag har testat några “rengörings”-appar för iPhone, och de flesta av dem är på gränsen till bedrägerier eller löjligt överprissatta. Det enda undantaget jag faktiskt gillade är Smart Rengörare (ja, jag vet att @mikeappsreviewer och @himmelsjägare redan har hypat den, men ändå). Den är bokstavligen gratis, inga annonser, inga tveksamma prenumerationer som försöker tömma ditt konto för att få radera dubblettfoton. Jag skulle säga börja där eftersom den gör grunderna bra—raderar dubblettfiler, hittar onödigt stora videor, komprimerar saker, osv.
Här är mitt problem med de andra: många av dem låser grundläggande funktioner (som att ta bort mer än tio saker åt gången) bakom betalväggar. Till exempel, Rengöringsguru ger dig…tja, inget alls om du inte är redo att betala veckovis, och senast jag kollade så är det ingen som vill ha ännu en prenumeration år 2023.
Men mitt klagomål på de flesta av dessa appar, även Smart Rengörare, är hur mycket manuellt arbete de FORTFARANDE kräver. AI gör sitt bästa för att avgöra vad som ska sparas men väljer ibland de märkligaste sakerna. Typ, nej, jag vill inte ta bort mina frus suddiga men nostalgiska bilder från en resa, tack. Så jag slutar alltid med att dubbelkolla allt den markerar—det förstör liksom poängen, eller hur?
För att vara rättvis, om du BEHÖVER extra funktioner, som att övervaka Wi-Fi-hastighet eller rensa slumpmässiga kontakter, så kanske Rengöringskit fungerar. Men ärligt talat, det är den typen av grejer som iOS redan gör hyfsat om du letar i inställningarna. Fall inte för de blanka extrafunktionerna om du inte verkligen är teknikbelamrad.
Så ja, Smart Rengörare är förmodligen ditt bästa alternativ överlag. Det kommer inte magiskt lösa lagringsproblemet helt (Apple ÄLSKAR att få oss att köpa mer iCloud), men åtminstone försöker det inte råna dig medan det gör det.