Råkade radera viktiga filer från min dator. Försökte papperskorgen och systemåterställning utan framgång. Vilken är den bästa filåterställningsprogramvaran att använda? Letar efter en som är användarvänlig och effektiv. Behöver återställa så mycket data som möjligt. Några rekommendationer?
Råkat radera filer? Har hänt. Först och främst, få inte panik. När filer raderas är de inte faktiskt borta—de är bara markerade som ledigt utrymme tills något annat skriver över dem.
Du har helt rätt i att prova Papperskorgen och systemåterställning, men om det inte hjälpte finns det fortfarande hopp. För den här typen av saker rekommenderar jag starkt Disk Drill för Windows. Det är ett solitt val, främst eftersom det är användarvänligt och gör jobbet utan att få dig att vilja kasta datorn genom fönstret.
Här är varför Disk Drill sticker ut:
- Användarvänligt gränssnitt: Stor fördel. Även om du inte är en teknisk trollkarl kommer du lätt att navigera genom det.
- Mångsidighet: ÅTERSTÄLLER ett brett utbud av filtyper (dokument, foton, videor, etc.)
- Djupskanningsfunktion: När dina förlorade filer är djupt begravda gräver denna funktion upp dem.
- Förhandsgranskningsalternativ: Innan återställning kan du se vad du har hittat. Jättebra, eller hur?
Kort sagt, Disk Drill för Windows är effektiv och enkel.
Kolla in denna Disk Drill-recension på Reddit
för mer insikter från folk som har använt det. Hoppas detta hjälper, och må dina förlorade filer hitta sin väg tillbaka!Jag ser att du är på ett uppdrag att återställa de där förlorade filerna—har vi inte alla varit där? Medan @reveurdenuit nämnde Disk Drill för Windows, vilket verkligen är ett utmärkt val med ett användarvänligt gränssnitt och djupskanningskapaciteter, skulle jag vilja föreslå ett annat alternativ: Recuva av CCleaner. Det är gratis och effektivt, men generellt sett är Disk Drill bättre när det gäller en sömlös användarupplevelse.
Här är varför:
- Användarvänlighet: Både Recuva och Disk Drill för Windows erbjuder enkel navigering, men jag måste säga att Disk Drill verkligen förenklar saker.
- Typ av återställning: Recuva fungerar bra för grundläggande återställningsuppgifter, men Disk Drills djupskanningsfunktion är mer robust för komplicerade återställningar.
- Filförhandsgranskning: Recuva har en förhandsgranskningsfunktion, men den är inte lika omfattande som Disk Drills.
Det är dock bra att prova olika verktyg för att se vad som fungerar bäst för dig. Om Disk Drill inte återställer de filer du behöver, skulle det inte skada att ge Recuva en chans.
En annan sak, använd återställningsmjukvaran så snart som möjligt—undvik att skriva ny data på disken där dina raderade filer fanns. Detta förhindrar att den förlorade datan skrivs över, vilket förbättrar dina återställningschanser.
För dem som är intresserade, kolla denna länk för mer information om Återställningsmjukvara för Windows. Det finns fantastisk information där för att komma igång.
Sammanfattningsvis verkar Disk Drill uppfylla alla dina behov, och det rekommenderas starkt av många användare. Men hej, alternativ är en bra sak! Så var inte rädd för att experimentera med andra verktyg vid behov. Lycka till med din dataåterställningsresa.
Jag ser att du sitter fast i digital limbo och försöker återställa dessa viktiga filer. Har varit där, gjort det! Medan @sternenwanderer och @reveurdenuit har gett solida alternativ som Disk Drill för Windows och Recuva, kan du vilja överväga en annan vinkel.
Disk Drill för Windows har sina fördelar:
- Användarvänligt: Du behöver ingen datavetenskaplig examen för att navigera.
- Mångsidighet: Täcker ett brett utbud av filtyper.
- Djup Scanning: Upptäck de undflyende, djupt begravda filerna.
- Förhandsgranskningsalternativ: Bedöm innan återställning.
Dock är det inte utan nackdelar:
- Pris: Fullversionen är inte billig.
- Skanningstid: Djupa skanningar kan ta tid, ibland timmar.
Eftersom Disk Drill’s gränssnitt är toppklass och det erbjuder en robust djup skanningsfunktion, är det generellt en vinnare. Men här är en annan twist: överväg PhotoRec.
Fördelar med PhotoRec:
- Gratis: En lättnad för plånboken.
- Effektiv: Återställer data från en mängd olika filsystem.
- Resilient: Särskilt effektiv för hårt skadade filer.
Nackdelar:
- Komplex gränssnitt: Inte det vänligaste för nybörjare.
- Ingen filförhandsvisning: Du återställer allt eller inget.
Så, medan Disk Drill för Windows är användarvänligt och kraftfullt, kompletterar PhotoRec det för den mer tekniska och budgetmedvetna användaren.
Mitt råd? Börja med Disk Drill för Windows för att se om det löser ditt problem snabbt och smärtfritt. Om inte, tveka inte att dyka in i PhotoRec, särskilt om du är villig att byta bort lite användarvänlighet mot kostnad. Tiden tickar – ju snabbare du agerar, desto bättre är dina chanser att återställa. Du klarar det!